• Anonym (Nej)

Oönskat gravid

Helvete helvete helvete... Just börjat hitta mig själv igen, på god väg mot en egen inkomst så jag kan ta mig ifrån ett destruktivt förhållande.. Barnen hyfsat stora...
    Har gjort abort en gång och trots att det är nästan tio år sedan har jag ännu ångestkänslor inför det minnet... Min läkare avråder mig från fler graviditeter också och jag VILL inte börja om igen... Helvete...

Någon som varit i sitsen? Vad gjorde ni?

• Svar på tråden Oönskat gravid
  • Anonym (Ida)

Du ska självklart göra abort. Du lever i ett destruktivt förhållande och har inte ens egen inkomst, vad har du att erbjuda ett barn i nuläget? 

• Kockobello
    Anonym (Ida) skrev 2022-10-17 06:49:37 följande:

Du ska självklart göra abort. Du lever i ett destruktivt förhållande och har inte ens egen inkomst, vad har du att erbjuda ett barn i nuläget? 

Ja, självklart. Allt annat är vansinne.
  • Anonym (Kfkf)

Vad är det du funderar på? 

• Anonym (Nej)

Vadå vad har jag att erbjuda ett barn?

Jag har varit hemmaförälder/-fru i många år och det har sannerligen inte gått någon nöd på barnen. Samtliga är välmående och högpresterande skolbarn nu. Det är min man som inte vill att jag ska börja jobba utanför hemmet och ständigt motarbetar mig. 

En större anledning är isf att jag verkligen inte vill göra om allt en gång till, men visst tusan skulle jag kunna om jag ville...

• Anonym (....)

Som övriga säger så är abort enda alternativet, du besvarar egentligen frågan själv, jag har själv blivit oplanerat gravid, men absolut inte OÖNSKAT, dina barn som du redan har kommer bara att må sämre så tänk på dom om inte annat, de ska inte behöva lida för att du inte kan ta ansvar.

Boka tid för abort och lägg energin på att ta dig och dina barn till ett tryggt hem

• Anonym (Nej)

Jag är inte ansvarslös, då skulle jag inte ha sån ångest över det. Jag vet att oavsett val är det inte lätt. Det är väldigt ångestladdat. När jag gjorde abort förra gången var jag säker på att det var rätt beslut, men trots det klarar jag fortfarande inte av att prata om det och jag har ångrat mig många gånger.

• Anonym (Ja)

Tycker det borde vara självklart, du vill ju inte börja om heller skriver du ju. Behåller du lär det bli tufft! 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Ja) skrev 2022-10-17 07:27:00 följande:

Tycker det borde vara självklart, du vill ju inte börja om heller skriver du ju. Behåller du lär det bli tufft! 

Nej, men jag ville inte bli gravid heller och nu sitter jag här... Min kompis blev oönskat gravid och hon behöll, vilket hon är glad över nu... Jag vet bara inte om jag klarar av att göra en abort igen, den gången lovade jag att aldrig utsätta mig för det igen.

• Anonym (Been there)

Jag behöll, tog mig ur förhållandet och fick ensam vårdnad. För vissa är det så enkelt med abort medan andra faktiskt sörjer det barn som fanns i magen. För mig var det ganska enkelt - mitt barn har inte gjort något ont och jag fick istället kraft att ta tag i det som behövdes i mitt liv. 

• IceKitten

Jag förstår att det är jobbigt men... Du VILL inte börja om med barn och din läkare avrådde dig från att bli gravid igen. Vilket lär innebör att det finns en fysisk risk för dig eller barnet isf. Dessutom lever du i en destruktiv relation med en man som kontrollerar dig.
    Bara du kan bestämma vad som är rätt men jag tycker ovan argument är väldigt starka. Sen tvivlar jag inte på att du är en bra mamma till barnen du redan har för den skull.

Svar på tråden Oönskat gravid