Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Oönskat gravid

Gör abort. Du är alldeles för tveksam. Om du verkligen hade velat behålla så hade du vetat det.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-18 20:32:05 följande:

Jag skrev för att jag behövde stöd i en svår situation... Men jag borde väl veta bättre än att förvänta mig att slippa dryga kommentarer här... Det är ett sånt känslokaos och jag vet inte vad jag ska känna eller göra...

Vad ska man säga. Ribban är låg på FL för de som strular till livet för sig när det kan verka som att man borde ha förstått bättre, och även om saker händer ändå så är nästa steg att välja "rätt" (i de fall det är väldigt tydligt vad som är vad). Personer med kloka tankar brukar bemötas med respekt, oavsett om de är ts eller användare.

Men som Kocko säger, det finns inte så mycket att fundera på här.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-18 20:54:04 följande:

"Personer med kloka tankar" är inte tillåtna att må skit och ha ångest?

Jag förtjänar verkligen inte att anklagas för att ha "strulat till det för mig". 

Jo det är klart, men just nu så har du inte så många kloka tankar. Kan du nämna några saker som vore positivt med att behålla...? Läs trådstarten igen, livet håller precis på att bli riktigt bra, och du råkar bli gravid, allt ligger emot dig, läkaren avråder, du vill inte börja om, det finns liksom ingenting. Klart att man ska tänka efter ordentligt men det finns egentligen inget val här om du ska göra det som är bäst för dig och familjen, både de barn du redan har och de där små cellerna som skumpar runt i magen på dig.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-18 21:05:19 följande:

Det jag vet är vad förra aborten gjorde med min hälsa och att jag lovade mig själv att inte genomgå det en gång till.
    På ett logiskt sätt kan jag självklart förstå vad jag BORDE göra, men det är inte samma sak som att jag klarar det känslomässigt. Det är ju därför jag frågar om råd från de som varit i samma sits själva... Jag vill läsa historier från båda alternativen...

Så bara för att du "lovat" dig själv att inte gå igenom en abort igen tänker du i princip förstöra livet för flera personer, inklusive då fostret i magen....? Säger inte att det är 100 % garanterat men jädrar vilka usla förutsättningar. Oavsett vad du gör så borde du fundera på att sterilisera dig sedan så du slipper fler jobbiga överraskningar.
  • Anonym (Enkelt)

Sanningen är hård.

Svar på tråden Oönskat gravid