Vad är normalt efter ett missfall
Fick ett väldigt traumatiskt missfall för ett par dagar sedan som slutade med akuten och att jag blev inlagd på gyn över natten för observation.
under mitt besök på akuten fick dom ?dra bort? en bit moderkaka som hade fastnat i tappen (därav de akuta smärtorna som jag fick söka för) samt att jag fick ta cytotec. Dagen efter gjordes ett VUL där dom inte kunde se något mer av graviditeten och jag skickades hem. Men nu till mina frågor;
1. Ska inte blödningarna börja avta efter att allting är ute? Blöder fortfarande väldigt rikligt och har mensvärk till och från.
2. På vul syntes inget mer av graviditeten men har sen jag kom hem blödig ut två stora, hårda klumpar samt att jag fortfarande blöder ut små röd/svarta klumpar som syns varje gång jag torkar mig eller trillar ner i toan. Är det normalt eller kan rester finnas kvar?
Är ganska orolig över att allting inte kommit ut. Ska självklart ringa dom på gyn och fråga men då det är mitt livs första missfall vill jag rådfråga om det är normalt eller inte.