• MissLady

Vad är normalt efter ett missfall

Fick ett väldigt traumatiskt missfall för ett par dagar sedan som slutade med akuten och att jag blev inlagd på gyn över natten för observation. 

under mitt besök på akuten fick dom ?dra bort? en bit moderkaka som hade fastnat i tappen (därav de akuta smärtorna som jag fick söka för) samt att jag fick ta cytotec. Dagen efter gjordes ett VUL där dom inte kunde se något mer av graviditeten och jag skickades hem. Men nu till mina frågor;

1. Ska inte blödningarna börja avta efter att allting är ute? Blöder fortfarande väldigt rikligt och har mensvärk till och från. 

2. På vul syntes inget mer av graviditeten men har sen jag kom hem blödig ut två stora, hårda klumpar samt att jag fortfarande blöder ut små röd/svarta klumpar som syns varje gång jag torkar mig eller trillar ner i toan. Är det normalt eller kan rester finnas kvar? 

Är ganska orolig över att allting inte kommit ut. Ska självklart ringa dom på gyn och fråga men då det är mitt livs första missfall vill jag rådfråga om det är normalt eller inte. 

• Svar på tråden Vad är normalt efter ett missfall
  • Anonym (E)

Efter mitt missfall blödde jag ca 2 veckor. Det var ett tidigt missfall i v.7-8. Var också in och ut ur sjukhuset.. man kan alltid åka tillbaka om man känner sig osäker. Hoppas det slutar snart!

• Anonym (Väntar)

Jag blödde några v. 

• Anonym (Hanna)

Jag blödde i mer än en vecka båda gångerna.
    Första gången kom det dessutom ut två stora blodklumpar i slutet, då jag trodde att jag hade slutat blöda. 

• Anonym (4)

Blödde 2,5 vecka efter MA v.11, 4 veckor efter MA v.6 (det var tvillingar) och 7 veckor efter MA v.14. 

• Anonym (Ajn)

Hej! Jag var med om samma sak i september. Förutom att jag åkte hem, ville absolut inte vara själv på sjukhuset utan jag ville vara med min sambo.

Men jag blödde också klumpar efter, men det är tydligen helt normalt, sen blödde jag till och från efter besöket på akuten men det avtog helt efter 11 dagar.

Nu sitter jag här och väntar på mensen som borde komma på lördag enligt mina beräkningar och flo (app)

Ser inte vilket år detta inlägg är skrivet, så kanske svarar på ett gammalt inlägg. Men jag sökte mycket svar här på familjeliv efter mitt ma, så kanske hjälper det någon annan 🙂

• Anonym (Kvinnafödd85)

Jag blev tvungen att åka in till sjukhuset pga smärtan och att jag blödde. Den smärtan jag hade var inte rolig överhuvudtaget och det enda som hjälpte lite var att ligga i fosterställning. Jag var kvar på sjukhuset 1 1/2 dygn innan jag fick hem på sjukhuset där fick jag ha med sambon men jag ville inte ha med någon där och då. Men han var ett skönt och bra stöd efteråt och han har inte pressat mig till något. Jag blödde nästan 6 vecka efter mitt missfall var då i vecka 14. Dom första dagarna kom där lite små klumpar. Nu har det gått någon vecka och har nu fått tillbaka min mens. 

Svar på tråden Vad är normalt efter ett missfall