Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hur dåligt är det okej att må?

Det låter som att du mår väldigt dåligt. Tycker att du ska kontakta vården imorgon så att de kan göra en utredning och se till att du mår bättre. Du ska inte behöva stå ut med att spy så mycket och må så illa. 

• Anonym (S)
    Anonym (Q) skrev 2022-10-09 21:00:05 följande:

Jag mådde också illa, kräktes inte lika mycket som du men fick inte i mig mat.

Det är väl normalt på så sätt i den vecka du är i, så länge du inte börjar rasa i vikt eller blir uttorkad är det ingen fara än.
    Fostret tar vad det behöver, så oroa dig inte för den lilla i magen, den som lider av det är du.

För mig började det bli lättare i v 17-18 har jag för mig.

Du kan prata med din bm också. Går det alls inte över kan du behöva ligga inne med dropp men där är du inte nu.

Fortsätt kämpa med att få i dig mat och drick mycket. 

Grattis till den lilla med! 

Förlåt men tycker dina svar har varit jättekonstiga. Förstår inte varför det spelar roll vilken vecka det är? Och försöker sedan säga att det är normalt.

När man läser vad TS skriver så märker man att hon har hamnat i normaliseringstillståndet många kvinnor hamnar i där vi intalar oss att allt ska göra jätteont och vi ska må jättedåligt utan att behöva söka hjälp. Det hon behöver är en knuff i rätt riktning, dvs att söka hjälp för i min ögon är det inte något man ska stå ut med. Man ska inte behöva rasa i vikt och bli uttorkad innan man söker hjälp. Så orättvist att skriva att hon inte är där än, vad vet du om det?

Hur många män hade glatt gått till jobbet som vanligt med en magsjuka (om vi bortser från smittorisken), inte så många va? 

Jag själv har inte spytt under min graviditet men första veckan med illamående var så påfrestande. Varje måltid var en kamp och tiden däremellan tänkte jag bara på mitt illamående. Sjukanmälde mig i 3 dagar tills det kändes någorlunda bättre och att jag kunde hantera hur och när jag skulle äta. Kan inte föreställa mig ens hur hemsk det skulle vara att kräkas 10 gånger per dag. 

Svar på tråden Hur dåligt är det okej att må?