• Anonym (F)

Får en bvc ssk gå in i min journal utan min tillåtelse och dokumentera när jag är där med mina barn?

Självklart ska du ta det vidare. Enda anledningen att verksamhetschefen vill tysta ner det och sköta det utan andra instanser är för att hen vet att det har begåtts ett flertal tjänstefel här. Du ska kontakta patientombudsmannen och IVO. Spela in alla samtal med sköterskan, kuratorn, chefen, alla som vill diskutera det här ärendet.

• Anonym (F)
    Anonym (Helena) skrev 2022-10-09 12:01:18 följande:

Vad jag ville säga med mitt förra inlägg är att även om fel begåtts är det tyvärr lönlöst att anmäla idag. Polismyndigheten går på knäna sedan flera år tillbaka så en anmälning som går dit kommer läggas på hög och förmodligen slängas när den legat där nog länge. Det tar mer energi från en själv och leder i 98% av fallen ingen vart. 

Bättre ta snacket med socialtjänsten och säga som det är. Utifrån en vild gissning är de väldigt vana vid falska orosanmälningar i dagsläget.

Det är inte polisen som handhar sådana här ärenden, det är IVO, och självklart ska man anmäla sådana här rättsliga övergrepp.
Svar på tråden Får en bvc ssk gå in i min journal utan min tillåtelse och dokumentera när jag är där med mina barn?