• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Cykelhjul

Min menscykel har fortsatt spåra, den här månaden värre än tidigare. Igår fick jag en klarrödblödning med slemhinna i, men bara en mycket kort stund och gick över direkt. 
    Ägglossningsblödning ska ju vara mer vätskefylld och ljusrosa (om det nu var en sådan) 

Känner jag börjar bli trött på att försöka lista ut var kroppen sysslar med. Ska se om jag kan få ta prover och bekräfta progesteronbrist istället för att läkaren antar det är så och jag "måste" äta provera, som inte funkade för mig

• Etaj
    Cykelhjul skrev 2022-10-19 08:22:50 följande:
    Vad tråkigt att höra Etaj, jag har sett dig i trådarna tidigare och tror nog jag läste om ditt plus i en av dom. Jag håller verkligen tummarna för dig denna månad! Hjärta
    Har ni/eller ska ni påbörja någon utredning?  

Tack❤️Detsamma❤️

fick en pojke okt 2020 så jag vet ju att det går, men jag har åldern mot mig? då jag fyllt 40 får jag ingen hjälp 🤷🏻?♀️

• Etaj
    Etaj skrev 2022-10-19 10:55:21 följande:

Tack❤️Detsamma❤️

fick en pojke okt 2020 så jag vet ju att det går, men jag har åldern mot mig? då jag fyllt 40 får jag ingen hjälp 🤷🏻?♀️

Dom sista tecknen vet jag inte var dom kom ifrån haha
  • Anonym (Jennifer)
    Hej alla! och tack cykelhjul för stöd! Hjärta

Idag är jag på cykeldag 4? Är otålig. När ska jag börja ÄL testa? Har bara gjort det en gång förut, våren 2020 då jag blev gravid, och minns inte hur jag testade då. Min cykel brukar vara ganska exakt 30 dagar och min bim är 15 november.  

Berätta också gärna mer om D vitamin boost ni som skrev om det! Är mycket nyfiken. Har följt vulverinekoos på instagram i många år och sett henne skriva om det men alla konkreta tips som när varför och hur mycket är bakom dyra betalväggar. Jag tar nu vanliga D vitamintabletter från apoteket, 20 mikrogram vilket motsvarar 800 IE om dagen. Är det för lite? Tar även magnesium och folsyra! 

Vad tar ni? När börjar ni testa ÄL? Vill veta allt Oskyldig

• Anonym (Foodie)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-19 12:05:18 följande:

Idag är jag på cykeldag 4? Är otålig. När ska jag börja ÄL testa? Har bara gjort det en gång förut, våren 2020 då jag blev gravid, och minns inte hur jag testade då. Min cykel brukar vara ganska exakt 30 dagar och min bim är 15 november.  

Berätta också gärna mer om D vitamin boost ni som skrev om det! Är mycket nyfiken. Har följt vulverinekoos på instagram i många år och sett henne skriva om det men alla konkreta tips som när varför och hur mycket är bakom dyra betalväggar. Jag tar nu vanliga D vitamintabletter från apoteket, 20 mikrogram vilket motsvarar 800 IE om dagen. Är det för lite? Tar även magnesium och folsyra! 

Min cykel varierar mellan 33 -40 dagar så jag började ÄL testa en vecka innan utsatt ägglossning. Alltså cl 14. Om du har 30 dagar och vi antar att tiden mellan ÄL och mens är 14 dagar så skulle jag ha börjat vid cl 10 men andra kanske har annat tips 😊 är själv väldigt ny på detta.

Gällande D vitamin tror jag 800 IE är för lite, jag tar 5000 IE per dag.
  • ametisten91
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-18 08:39:19 följande:

Verkar inte kunna citera men, Ametisten91 min plan är densamma som din. Brukar börja testa på äl+4 med massa besvikelse när det visar neg fram tills mensen kommer 🤯
    Sambon kommer hem idag efter en natt borta och i morse såg ältestet tydligare ut, inte pos än men misstänker att det blir pos inom 24-48h,så äl borde bli på tors-fre denna vecka. Bara köra på för att öka chanserna nu 😍
    Har ätit mer järn samt B-komplex denna månad, hoppas att det ger effekt. Blir det inte nu tror jag att vi pausar till efter jul någon gång 😊

Att citera från mobilen funkar väldigt sällan, riktigt störigt! 

äl+4 lät väldigt tidigt att testa haha, men jag förstår känslan precis! Hoppet som är fyllt till bredden och sen rinner det ut mer och mer för varje dag som testet visar negativt. Vidrigt! Men det är verkligen en insikt hos mig efter två månaders försök, att försöka ta hand om den mentala hälsan fast att det är jättesvårt. Kan inte föreställa mig dem som försökt i flera år, lider så med alla dem! 

Håller tummarna för att du får positivt äl-test snart Glad

• ametisten91
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-19 12:05:18 följande:

Jag börjar testa på cd 10/11. Har använt äl-stickor i tre månader nu och har fått positivt på cd 13, 15 och 12. Min menscykel är i snitt 27 dagar men den varierar med några dagar från månad till månad. 

Har inte läst på om D-vitaminboost så det vet jag inget om Glad

• ametisten91

Tacksam över min kropp som sköter sig såhär långt! Är på cd 12 idag och såg direkt på stickan att den skulle bli positivt efter att jag doppat den, teststrecket kom fram snabbare än kontrollstrecket 😁

Så vi ska försöka få till det ikväll och imorgon bitti. Ev imorgon kväll också. Sen börjar den fantastiska väntan 🤪
  • trefaldigmästareikärlek

Ametisten91 vi verkar vara i synk, jag plussade på äl digitalt idag och vi mös igår 👏
    Himla spännande väntan nu fram till bim! Ska försöka få till det ikväll med 😍

Hoppas verkligen det tagit sig denna gång, men ska inte testa en enda gång förrän bim har passerat. Vägrar göra mig själv besviken igen.
    Blir fokus på att ta hand om varandra och mig själv 😊

• Anile

hej, 
    mensen kom igår. Menscykeln blev 41 dgr. Jag ska testa insitol och bidrottningele den här gången samt vitaminer som vanligt. 

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök  ca 10)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (Andra barnet,  5e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6e försöket)

17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)
    29/11 Anile (Andra barnet, fjärde försöket)

Svar på tråden BIM november 2022