• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Andromeda326

Där kom min mens så jag hoppar över till decembertråden...

Hoppas det går bättre för er andra Hjärta

• Voltex

Nu är ägglossningen slut och bara att vänta ... kände att livmodertappen åkt tillbaka igår och ingen äggvita där nere längre.

Körde dagen före plus ägglossningsdagen, hoppas det räckte. Verkar vara 50% chans. Ska köpa tidigt graviditetstest för att se om man plussar om 9 dagar. För om kroppen stöter ut det efter ett plus så är det ändå bra att veta att befruktningsbiten funkar.

Känns skönt att kunna skriva här då jag inte har några väninnor att prata med det om IRL. Nu får man hitta på annat att göra tills om 9 dagar, och försöka tänka på annat. :D

• Ettanvandarnamn123

Hannis1983: visst! när man ändå inte blivit gravid så vill man ju bara att mensen ska komma så att man kan gå vidare! Undra hur det blir med min mens nu iom utebliven ÄL! Hopppas det inte blir för stort gap, för då behöver jag ju testa för ÄL längre ilm att min klaraste ÄL cykel är från 25 dagar och nu 31+

• Hannis1983
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-11-06 17:44:18 följande:

Hannis1983: visst! när man ändå inte blivit gravid så vill man ju bara att mensen ska komma så att man kan gå vidare! Undra hur det blir med min mens nu iom utebliven ÄL! Hopppas det inte blir för stort gap, för då behöver jag ju testa för ÄL längre ilm att min klaraste ÄL cykel är från 25 dagar och nu 31+

Kör du med äl test? Har faktiskt beställt det nu men vet inte när man ska börja🙈 har precis börjat tempa så allt är så nytt för mig. 

• Barbrastreisand

Denna långa väntan på bim! Äl+6. Har fått superömma bröst, men fick det bara några dagar efter äl så i detta fall beror det inte på graviditet. Men ändå lustigt att de ska ömma så mycket när man längtar till ett plus! 

• Ettanvandarnamn123

Hannis1983: jag började med det förra månaden, men fick inget utslag.. haft CD 30, 25 och 29. Så då skulle jag börja med test enligt CD 25, så borde ju inte ha missat det. Så tror bara inte att jag hade ägglossning. men intressant att brösten osv ömmar 2 veckor efter de ?borde?. 

osäker på om det ens är någon idé att testa nu när jag kommer ha ett så stort gap på CD. Skulle den komma imorgon är det ju 7 dagar mellan CD (32-25).

jag är ju inte så mycket av en testare ändå, så kanske skippar och börjar när mensen blir mer regelbunden.

om du använder clearblue så står det vilken dag i din cykel som du ska börja använda testen :)

• Nellygirl93
    Hannis1983 skrev 2022-11-06 19:26:25 följande:

Kör du med äl test? Har faktiskt beställt det nu men vet inte när man ska börja🙈 har precis börjat tempa så allt är så nytt för mig. 

För att inte riskera att missa ÄL kan du ju börja typ CD10-12 😊 sen testa varje dag tills de blir positivt! Min senaste ÄL var på CD 19 men då var den sen!
  • Cykelhjul

BIM är här för min del.

Konstig månad detta med NOLL känningar av något, inga känningar av ÄL, fantomsmärtor eller mellanblödningar förutom en klarröd blödning 18/10 som varade en dag, inte ont i brösten och jag har heller ingen PMS haha.

Igår började jag iofs känna mig lite svullen i magen och hugger i vänster äggstock. Men logisk smärta om mensen ska komma idag.

Grav test är tok negativt dock, inte ens en antydan till skugga syntes på testet.

Det kan vara så att jag kanske börjar få schack på hormonerna och därför är "symptomfri" vilket i sig är jävligt skönt! :D 

Är jag inte gravid så vill jag bara att mensen ska komma nu nu då jag ska göra en skrapning av livmodern för att ta prover på slemhinnan nästa vecka.

Hur går det för er andra med BIM nu, känner ni någonting? Glad

• Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-11-06 16:02:57 följande:

Där kom min mens så jag hoppar över till decembertråden...

Hoppas det går bättre för er andra Hjärta

Åh vad tråkigt! Vi ses nog i dectråden strax Hjärta
  • Anonym (Ostkaka)
    Cykelhjul skrev 2022-11-07 07:16:06 följande:

BIM är här för min del.

Konstig månad detta med NOLL känningar av något, inga känningar av ÄL, fantomsmärtor eller mellanblödningar förutom en klarröd blödning 18/10 som varade en dag, inte ont i brösten och jag har heller ingen PMS haha.

Igår började jag iofs känna mig lite svullen i magen och hugger i vänster äggstock. Men logisk smärta om mensen ska komma idag.

Grav test är tok negativt dock, inte ens en antydan till skugga syntes på testet.

Det kan vara så att jag kanske börjar få schack på hormonerna och därför är "symptomfri" vilket i sig är jävligt skönt! :D 

Är jag inte gravid så vill jag bara att mensen ska komma nu nu då jag ska göra en skrapning av livmodern för att ta prover på slemhinnan nästa vecka.

Hur går det för er andra med BIM nu, känner ni någonting? Glad

Verkligen en konstig cykel för dig! Men skönt som du säger om det är pga hormoner som hamnar i balans. :) 

Jag har bim imorgon, känner inte direkt något inför mensen men det har varit lite hit och dit med det efter min bebis, innan har jag alltid haft ont i brösten tex men det har jag inte nu. Mensvärk kommer alltid precis när mensen böjar, men jag har haft molvärk till och från sen äl. Kroppsvärmen jag hade efter äl börjar också försvinna tror jag, jag har alltid fått så när jag varit gravid men då har jag också kunnat plussa 1-2 dagar innan bim. Känner mig helt okej med mens ändå. :) 

Svar på tråden BIM november 2022