Inlägg från: Anonym (Ostkaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ostkaka)

BIM november 2022

Ja, jag testade iaf idag pga olika känningar, och det var så vitt att man kunnat bli snöblind. Minus 

Bim -5 idag så det är ju tidigt, men eftersom jag har känningar så borde ju liksom ett testa visa nåt litet tänkte jag, samtidigt som jag vet att det inte är så enkelt... suck. Jaja, jag håller väl på att bli sjuk då... 

• Anonym (Ostkaka)
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-11-03 07:44:47 följande:
    Åh, men bim-5 är ju fortfarande tidigt! Så tycker inte du ska ge upp än! 
    Ja, alldeles för tidigt för att testa, haha! Men jag hade ju nån förhoppning om att bim kanske låg mycket tidigare. Får vänta till lördag. Drömmer
  • Anonym (Ostkaka)
    Rosen3 skrev 2022-11-03 17:26:28 följande:
    Åh, jag tog ett gravtest nu och har BIM 8/11 enligt appen. Tokvitt det med?..Nu är de några dagar kvar ändå men känner mig inte alls peppad :(

En kollega berättade att hon var gravid idag på jobbet med?
    Suck. Börjar snart ge upp den här bebisverkstaden. Jag som brukar vara så positiv börjar känna mig less. 
    Jag har också den 8:e och fick ett tokvitt test imorse. Kommer smygtesta imorgon med (och ångra mig pga negativt). 😬
  • Anonym (Ostkaka)
    Rosen3 skrev 2022-11-03 18:50:21 följande:
    Ah nej ostkaka. Jag kommer testa mig inom någon dag elelr två jag med. Men har fått lite mensvärk så känner sådär pepp :)
    Håller tummarna! Mensvärk är ju ändå ett av dom vanligaste grav-symptomen. :) 
  • Anonym (Ostkaka)
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-04 01:24:32 följande:

Hej alla i tråden 😊

Här ligger jag och kan inte sova för jag grubblar så på om jag är gravid eller inte 😆 Jag har lite oregelbunden cykel, har tempat några månader och enligt NC hade jag ägglossning för 13 dagar sedan idag fredag. Brukar ha 12 dagars lutealfas men är osäker på om det verkligen blev nån ägglossning, tycker tempen stigit så lite och har inte känt mina vanliga efter-ägglossning-symtom som jag brukar få. Hmmm. 

Hur går det för andra? Fler som går och väntar och grubblar en massa som jag? 😆 

Alltså jag grubblar ihjäl mig, det är inte hälsosamt. Tungan ute 

Fattar liksom inte, för jag är inte en sån person annars! Men så fort vi började försöka igen blev jag helt galen. Jag måste verkligen chilla lite. Bim på tisdag, testade minus imorse. Antar jag ska ha den här galet varma kroppstemperaturen resten av livet då. Tomte

• Anonym (Ostkaka)
    Cykelhjul skrev 2022-11-04 07:26:20 följande:

Här är en till som grubblar och gör mig själv ledsen.

Jag har BIM på söndag men ändå testar jag.. Det känns ju som alla andra plussar så jäkla tidigt hela tiden så jag testar på trots att testet är kritvitt. Sen vet jag att chansen är minimal denna månad pga ej fått till det mer än två gånger haha

Även jag har en nära som precis plussat och visst är jag SUPER glad men också så otroligt bitter och avundssjuk (på livet inte henne) att jag inte fått plus trots att man trackar och testar och känner in alla symptom som en tok.

Sedan börjar jag bli lite stressad, tänk om detta tar ännu längre tid. Jag är 33 och sambon 37 och vi försöker med vårt första barn och det har inte tagit sig än, jag vet det inte är en ålder men helt plötsligt känner jag mig så jäkla efter alla andra..Rynkar på näsan
    Jättedum känsla jag vet, men är det någon som kan känna igen sig? 

Jag känner igen mig sen vårt första barn, jättejobbig känsla. Jag var nästan 36 när jag fick henne. Vi började sent. 
  • Anonym (Ostkaka)
    Cykelhjul skrev 2022-11-04 15:41:25 följande:
    Vad skönt du känner igen dig och att man inte är ensam! För man spinner ju vidare och börjar räkna år och månader. "om vi sedan ska ha ett barn till så tar det xx tid och då är vi xx gamla efter xx månader när barnet föds" 
    Exakt så, jag brukar fasa över hur gammal jag är när min dotter blir 10, 20 osv. Å andra sidan tror jag inte att folk ser mig som nästan 40 (har några år kvar). Så det är ju alltid nåt. :')
  • Anonym (Ostkaka)

Idag var jag duktig och testade inte, fast jag hade tänkt göra det. Bim -3. Har fullbokad dag också så jag kommer inte hinna tänka på det hela. 

Är fortfarande varm, som jag varit vid alla mina tidigare graviditeteter. Vi får se imorgon om jag vågar testa. Har tidigare plussat på bim -2 och -1, däremot är jag inte helt hundra på om bim verkligen skulle varit bim då jag visserligen har regelbunden mens, men går efter en app, och ibland diffar det 2-3 dagar. 

• Anonym (Ostkaka)
    Airamsol skrev 2022-11-05 15:03:53 följande:

Hej! 

jag har BIM om 7 dagar, ägglossning+5 idag och nu fick jag massa ägglossningsflytninga?? 

någon som haft samma? Borde det inte ?torka upp? inför mensen Ifall det inte tagit sig?
    eller kan ägglossningen ha blivit förskjuten?
    hade starkt positivt på ältest lördag/söndag förra helgen på cd 17.

Jag fick likadant den här cykeln! Jag tempar dock inte, men har väldigt tydlig ägglossning och den här gången kom flytningarna tillbaka några dagar senare. 
  • Anonym (Ostkaka)
    Airamsol skrev 2022-11-05 20:02:24 följande:
    Ahh vad skönt med någon med samma!!

vilken dag efter äl kom dom tillbaka? När är BIM?

Ja! Jag minns tyvärr inte så bra, men kanske 2-3 dagar senare. Bim är på tisdag, den 8:e! Du då? 

Tror inte det är nåt tecken direkt för min del, då jag inte minns att jag hade så förut. Får kolla i mina gamla anteckningar. :') Men som snorkfrökenhär skriver så är ju kroppen ett enda stort mysterium! Den kan verkligen bete sig helt annorlunda från ingenstans. :D 

• Anonym (Ostkaka)
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-05 20:03:33 följande:

Jag har också upplevt att ägglossningsflytningarna kommit tillbaka nån cykel tidigare, har dock inte varit gravid. Oftast är det snustorrt mellan ÄL och mens men ibland har det forsat?kroppen alltså 😅 

Jag har inga symtom alls nu. Varken på mens, graviditet eller nåt. Hittade till min lycka ett gravtest idag längst bak i en låda i badrummet. Imorgon tror jag att jag ska våga testa. Då är det 15 dagar sedan appen bekräftat ÄL. 

15 dagar är ju jättebra! När är bim? Jag ska testa imorgon på bim -2. Lite bara för att, typ! Har inga jätteförväntningar och det känns ändå helt okej. 
  • Anonym (Ostkaka)
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-06 00:35:41 följande:
    Jag brukar få mens redan 12 dagar efter ÄL, så då är jag ju BIM+3 söndag. Men den här cykeln har jag inte haft samma symtom som jag brukar få efter ÄL, känner mig lite osäker på om ÄL faktiskt skett även fast tempen steg och appen bekräftade det. Men tempen steg så lite och har inte varit så hög efter ÄL. Så jag är lite tveksam till denna cykel 😆

Å ena sidan eftersom jag är så nojig över om jag hade nån ÄL så vill jag inte testa? hade önskat få nåt symtom innan jag testar, men å andra sidan är man ju bra nyfiken 😄

BIM-2 är ju också bra. Kan mkt väl visa nåt eller vara nåt fast det blir minus. Det är ju spännande. Lycka till imorrn 🤞🏻
    Ibland hoppar man ju faktiskt över en ägglossning, utan att ens märka det! Så det kan ju ha hänt. Har du testat nåt alls den här cykeln? :) 

Tack! Det var lika negativt som tidigare. Även om det finns en chans fortfarande förstås, så har det hela lagt sig lite och jag ska invänta bim nu bara och se vad som händer. :) 
  • Anonym (Ostkaka)
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-06 10:06:28 följande:
    Jag fick också ett stort fett negativt imorse 🙄 Så mina misstankar om klen/utebliven ägglossning stämmer nog. Jag känner min kropp väl 😆 Då är det bara vänta på en blödning och börja om, hade varit så mysigt att vara lite gravid under julen. Hoppas, hoppas för oss alla 😄
    Typiskt!! Ja, jag håller med. Även om det är så mycket gott man inte får äta under julen isf. Tungan ute Iofs, båda våras nästa bim borde ju bli tidigt i december så det kan ju hinna gå. :') Vi kanske ses i december-tråden då! Du får uppdatera här om något ändrar sig. Drömmer
  • Anonym (Ostkaka)
    Cykelhjul skrev 2022-11-07 07:16:06 följande:

BIM är här för min del.

Konstig månad detta med NOLL känningar av något, inga känningar av ÄL, fantomsmärtor eller mellanblödningar förutom en klarröd blödning 18/10 som varade en dag, inte ont i brösten och jag har heller ingen PMS haha.

Igår började jag iofs känna mig lite svullen i magen och hugger i vänster äggstock. Men logisk smärta om mensen ska komma idag.

Grav test är tok negativt dock, inte ens en antydan till skugga syntes på testet.

Det kan vara så att jag kanske börjar få schack på hormonerna och därför är "symptomfri" vilket i sig är jävligt skönt! :D 

Är jag inte gravid så vill jag bara att mensen ska komma nu nu då jag ska göra en skrapning av livmodern för att ta prover på slemhinnan nästa vecka.

Hur går det för er andra med BIM nu, känner ni någonting? Glad

Verkligen en konstig cykel för dig! Men skönt som du säger om det är pga hormoner som hamnar i balans. :) 

Jag har bim imorgon, känner inte direkt något inför mensen men det har varit lite hit och dit med det efter min bebis, innan har jag alltid haft ont i brösten tex men det har jag inte nu. Mensvärk kommer alltid precis när mensen böjar, men jag har haft molvärk till och från sen äl. Kroppsvärmen jag hade efter äl börjar också försvinna tror jag, jag har alltid fått så när jag varit gravid men då har jag också kunnat plussa 1-2 dagar innan bim. Känner mig helt okej med mens ändå. :) 

• Anonym (Ostkaka)

Även jag lämnar tråden då mensen kom idag, precis enligt appens beräkning. Stort lycka till till er alla! 

Svar på tråden BIM november 2022