Inlägg från: Anonym (Foodie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Foodie)

BIM november 2022

Tröttgladmamma: Den, vad som känns som, lång väntan

Jag är I eller kring ägglossning, borde ha den idag eller imorgon. Så snart joinar jag förhoppningsvis din väntan 🤭

• Anonym (Foodie)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-19 12:05:18 följande:
    Hej alla! och tack cykelhjul för stöd! Hjärta

Idag är jag på cykeldag 4? Är otålig. När ska jag börja ÄL testa? Har bara gjort det en gång förut, våren 2020 då jag blev gravid, och minns inte hur jag testade då. Min cykel brukar vara ganska exakt 30 dagar och min bim är 15 november.  

Berätta också gärna mer om D vitamin boost ni som skrev om det! Är mycket nyfiken. Har följt vulverinekoos på instagram i många år och sett henne skriva om det men alla konkreta tips som när varför och hur mycket är bakom dyra betalväggar. Jag tar nu vanliga D vitamintabletter från apoteket, 20 mikrogram vilket motsvarar 800 IE om dagen. Är det för lite? Tar även magnesium och folsyra! 

Vad tar ni? När börjar ni testa ÄL? Vill veta allt Oskyldig

Min cykel varierar mellan 33 -40 dagar så jag började ÄL testa en vecka innan utsatt ägglossning. Alltså cl 14. Om du har 30 dagar och vi antar att tiden mellan ÄL och mens är 14 dagar så skulle jag ha börjat vid cl 10 men andra kanske har annat tips 😊 är själv väldigt ny på detta.

Gällande D vitamin tror jag 800 IE är för lite, jag tar 5000 IE per dag.
  • Anonym (Foodie)

Nu funka inte citeringen igen, men jag tar alltid 5000 IE mellan september- maj ungefär för att vi inte har sol under denna tid och även solen som kommer kan inte bidra till D vitamin. Läst om folk som tar 20 000 eller mer de ska man nog inte ta varje dag..

• Anonym (Foodie)

Ettanvandarnamn123:
    Jag ska ha fått ÄL men jag väntar bara på att NC ska märka ut det. Fick positivt på ÄL i måndags 

Hur har de gått själv ?

• Anonym (Foodie)

Tröttgladmamma:
    Jag får med ont i tjejmagen, det liksom gör ont så att man mår illa. Strålar sen ner till benet. Känns som de blivit värre senare tid, förra cykeln hade jag så ont hela perioden från ÄL tills mensen tog slut. Jag var till och med tvungen att ta värktabletter men antar att de e pga min pco

• Anonym (Foodie)

Åh tröttgladmamma låter ju som trefaldigmästareikärlek säger, en nidis. Hoppas !! 😄

Trefaldigmästareikärlek: välkommen till väntan 😂 önska fanns ett sätt att veta direkt om de tog eller inte haha

• Anonym (Foodie)
    Anonym (Tröttgladmamma) skrev 2022-10-21 15:11:25 följande:
    Ja jag hoppas verkligen på de! Helt galet va trötthet kan påverka minnet. Försöker minnas hur de känts o varit vid tidigare graviditeter men mon hjärna känns mossig. Dottern håller på o få en ny tand o de resulterar i en väldigt trött mamma med dålig tankeverksamhet 🙃
    Är nog inte jättelätt att minnas, jag minns inte ens hur ÄL och tiden mellan ÄL och BIM kändes innan vi ens försökte få barn 😅 helt plötsligt känns allt som nya symptom
  • Anonym (Foodie)

Trefaldigmästareikärlek
    Min bim trodde jag var 5/11 men ägglossning kom tidigare så om NC bekräftar borde BIM vara 1/11 istället 😊 du ?

• Anonym (Foodie)

Åh kul ! Håller tummarna för oss ☺️💕

• Anonym (Foodie)

Ettanvandarnamn123 jag har läst attt vissa som missat typ ÄL stegring när de kört på morgonen. Jag körde med rfsu första cykler för att förstå min ägglossning men fick aldrig utslag. Men kör nu med clearblue, känner att de är enklare att testa med 😊 när började du testa ? Kan de va så att du missade din LH stegring ?

Svar på tråden BIM november 2022