Inlägg från: Anonym (Foodie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Foodie)

BIM november 2022

Hej alla !

Joinar här för första gången, kul att följas åt och ha någon att dela detta med (utöver mannen haha). Första barnet för vår del och jag har PCO samt så testar jag att tempa för att se ifall jag har ägglossning 😊

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)

6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

• Anonym (Foodie)

Räcker nog med  5000 IE 😊
    Jag tar prenatal vitaminer, så man får i sig en mix av vitaminer men kompletterar med extra D vitamin nu under dessa månader

Cykelhjul skrev 2022-10-13 15:27:28 följande:

Jag har testat munkpeppar och bidrottninggele. Det har ju tyvärr inte hjälpt i  mitt fall. 

Vet ni hur mycket man ska boosta med D vitamin? :)

• Anonym (Foodie)

Gick inte citera dig cykelhjul av någon anledning men 5000 tar jag varje dag 😊 finns inte vad jag vet någon belägg på att en engångsdos ska göra något extra utan de handlar ju om att ha en tillräckligt med dos i kroppen. Så lärde jag mig iaf under utbildningen (Dietist)

• Anonym (Foodie)

Tempar du också? För LH kan ju visa positivt även efter ägglossning, men jag skulle nog mysa på imorgon. Finns inget att förlora på det, finns säkert fortfarande en chans 😊

medioker skrev 2022-10-15 18:42:19 följande:

Jag har senaste tiden haft en cykel på runt 33 dagar isch & äl på cd19-20 typ. Nu är jag bortrest till imorrn. Hade sex i tisdagskväll och fick en magkänsla att ta äl test pga mina flytningar..vad tror ni? GLAD GUBBE. Så typiskt då man inte kan ha sex ikväll..men hade åtminstone i tisdags & så blir det köra imorrn med & hoppas på loppet inte är kört..vad tror ni? Ska ta ett äl test imorrn med och hoppas att den glada gubben fortfarande dyker upp, då känns chanserna lite större. 

• Anonym (Foodie)

Haha jag förstår, kör på då, än kan de finnas hopp ! 😄

• Anonym (Foodie)

Fick med positivt idag på CB ägglossningstest, detta är egentligen 7 dagar innan beräknad ägglossning. Men fick äggvitesekret igår så jag va tvungen att testa, tur att jag noterade det. Blir mysa på här med nu så får vi hoppas på de bästa 😊

• Anonym (Foodie)

Cykelhjul: spännande, alltid svårt att säga kan ju bero på så himla mycket. Låter iaf som ägglossning, borde inte vara negativt 😊

• Anonym (Foodie)

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall).
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

Jag föll från listan av någon anledning så lägger till mig igen 😊

• Anonym (Foodie)

Välkommen hit enyalouise och Jennifer ! Hoppas de går vägen för er denna månad, håller tummarna ☺️

• Anonym (Foodie)

Låter vettigt och sunt! Man inbillar sig så mycket och väntan blir olidlig, det liksom kliar i fingrarna att testa haha

ametisten91 skrev 2022-10-17 22:07:06 följande:

Kul att vi redan är så många i tråden! Hoppas det exploderar massa Plus här sen i november! 

Jag närmar mig också ÄL, borde vara inom några dagar. Och min plan denna månaden är att försöka vara lite mer chill under tvåveckosväntan mellan ÄL och BIM. Det är långt ifrån säkert att jag lyckas men det är iaf min ambition hehe Tungan ute

Men det är därför inte säkert att jag hänger här lika mycket som jag gjorde förra månaden. Skriver inte så mycket här men läser allt. Min plan är också att inte testa så tidigt denna månaden utan försöka hålla mig till BIM. Har bett min man också att hjälpa mig hitta på saker att göra på helgerna/kvällarna, så att inte hjärnan får så mycket tid att tänka och kroppen att känna. Vi får se hur det går Solig

Svar på tråden BIM november 2022