Inlägg från: Anonym (Smörblomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smörblomman)

BIM november 2022

Hoppar också in här! Fick missfall i augusti och vill gärna få ett syskon till dottern som snart blir 2. Har köpt ÄL test för denna månaden så får se om det ökar chanserna. Vet inte vilket försök det blir men försök 2 från missfallet iaf:) 

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket) 

4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)

5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket) 

7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)

• Anonym (Smörblomman)

Trefaldigmästareikärlek- kan inte citera dig men angående BDG jag har försökt läsa lite om det men ville kolla om du kanske har mer information om det. Finns det några nackdelar med att ta det? Att det kan påverka menscykeln eller liknande? Kommer inte testa denna månad eftersom det är försent men om det inte tar sig denna gång så funderar jag på att testa eftersom det verkar hjälpa en del. Jag har tidigare köpt rosenrot men använde det aldrig och nu har jag läst att det kan påverka cykeln väldigt mycket så kommer nog skippa den då min cykel redan är 35 dagar.. tänker om det är liknande med BDG

• Anonym (Smörblomman)

Har läst i någon tråd att några tagit 30 000 IE någon dag innan ÄL alltså D-vitamin. Ska man ta så mycket för att få någon effekt om någon har erfarenhet eller bättre koll:)

• Anonym (Smörblomman)

Jag har inte heller lyckats få positivt på ÄL test tidigare cykler med både RFSU och clearblue. Jag tror Dock jag testade för tidigt för min cykel är 36 dagar men började testa vid cd9-10. Har insett nu att jag antagligen har ÄL på cd20-24 eftersom jag blev gravid i juni och då hade vi sex två gånger på hela månaden, kollade inte med ÄL test men hade sex på cd19 och cd22. Jag kör nu med RFSU tester fortfarande inget utslag är på cd20 idag så får väl se om det blir något. Skulle ju inte bli förvånad om jag inte har ÄL just denhär månaden  bara för de

• Anonym (Smörblomman)

svar till Grönaste
    Jag har tidigare använt både CB digitalt och RFSU denna gång använder jag RFSU då jag är snål.. Jag börjar testa på cd 15 men hade kunnat börja testa cd17-18 egentligen. Börjar känna av min ÄL och tror jag får positivt imorgon eller överimorgon alltså cd22-23. testar förmiddag och kväll när det börjar närma sig bara för jag inte vill missa. Har en cykel på 36 dagar och mellan ÄL och mens brukar jag ha ca. 13 dagar (har aldrig fått positivt ÄL test utan utgår från ÄL känningar)

• Anonym (Smörblomman)

Positivt ÄL test!! Så glad!! Aldrig fått de innan och de Stämmer överens med mina känningar! 

• Anonym (Smörblomman)

Jag har tagit ett ÄL test idag också för att se om det blivit Negativt för som jag förstått det så är det negativt när ÄL har skett. Men det är fortfarande positivt betyder det att ÄL inte har skett än eller är det positivt ett tag efter?

• Anonym (Smörblomman)
    Cocachins skrev 2022-10-25 10:34:32 följande:
    Flemming är äl testet positivt 2-3 dagar fram till äl. Tolkar det som att hormonet byggs upp och ökat dessa dagar. Sen när ägget släppt så tror jag att jag gissningsvis får ett negativt äl- test efter 6-10h.

Så är det positivt tror jag endera att det inte har släppt ännu eller att det precis har släppt och då kmr du inom några timmar/utåt ett halvt dygn snart få ett negativt äl test.

Kände för nån timme sen en smärta i högersida vilket jag känner igen tog test och det var negativt fortfarande ?starkt? men tydligt att det var svagare än kontrollinjen. Så kanske var ägglossningen jag kände av?

Får se om det blir något denna månad då vi jobbar om varandra just dessa dagar men känns skönt att få lite bekräftat att kroppen fungerar som den ska! 

• Anonym (Smörblomman)

Grattis till plus medioker!🤩

• Anonym (Smörblomman)
    Cykelhjul skrev 2022-10-27 07:46:08 följande:
    Jag brukar ha ont efter ÄL, verkligen i samma nivå som mensvärk. Det är som att man känner kugghjulen snurra i magen när allt drar igång från ÄL till mensen. Sedan ont i bröstvårtorna i samband med och efter ÄL. 

Men denna månad har jag inte känt någonting. Kroppen är helt tom trots D vitamin boost haha. Är väldigt osäker på om ÄL har skett denna månad
    Jag brukar också ha väldigt ont efter ÄL flera dagar men denna månad ingenting. Hade ont när vad jag tror ägget släppte och några timmar men inte alls som annars. Har också boostat med D-vitamin denna månad och hade väldigt tydligt "fertilt sekret" men man blir ju lite fundersam när kroppen brukar bete sig på ett visst sätt varje månad. Börjar fundera på om man ska tempa för att få svart på vitt om man har ägglossning.. 
Svar på tråden BIM november 2022