• Nandez

Robinson 2022 Höst

I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

• Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-07 01:15:41 följande:

Men är verkligen Nathalie 100% ärlig och rak sådär som Merdi verkar va? Missförstå mig inte, jag gillar Nathalie men hon verkar va mer pakt-ish och intrig-ish än Merdi. 

Pelle är ju borta när hon kommer till Robinson och högst sannolikt hamnar hon i Nord, inte Syd.
    Vi får se.

Såg du när Nathalie tackade nej till en immunitet för att få mer mjöl med till laget? Det var stort gjort tycker jag, jag hade inte gjort så.
    Hade hon haft immuniteten så hade hon inte suttit i Gränslandet nu.

Vi behöver ju inte ha samma åsikt i frågan heller. Glad

Tror också att det är Merdi som blir förstärkningen till lag Nord, det får vi se idag. Jag kollar direkt efter jobbet, nyfiken som jag är. Tungan ute
    Och Pelles reaktion hade vi inte fått sett ändå.

Har full förståelse för Pelle och Ulf, för hur det än är så är familjen viktigare. Men trist för oss som följer Robinson.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Beccus

Väldigt skönt att valle och hans uppblåsta ego försvann, hoppas det inte blir nån tvist nu så han kommer tillbaka bara.. nu hoppas jag att det laget (blandar ihop vilka som är syd/nord) samlar ihop sig och vinner nästa tävling så dom ser att dom klarar sig utan honom. Har en känsla av att Julie ville åka ut för hon räknade nog med att få återse valle i gränslandet. 

• molly50
    Johannus skrev 2022-11-06 23:40:08 följande:
    Jo det vara förvånansvärt att Valle inte ville fortsätta att kämpa, men tror att han trodde att han skulle vara den vinnande i laget så skamsen med svansen valde han att avbryta helt. 
    Ja,det var larvigt av honom,tycker jag. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-11-06 23:41:57 följande:
    Kn vara så att det utslagna dyker upp vid sammanslagningen. Beror på om någon av lagen innan inte har lika många deltagare.
    Ja,lag Nord blev ju av med några nu. 
  • molly50
    flygrl skrev 2022-11-07 01:07:50 följande:
    Men har du inte fattat? Månen rör sig runt jorden, jorden runt solen och hela universum runt Valle. Det är allt man behöver veta jue. Drömmer
    Johannus skrev 2022-11-06 22:01:59 följande:

Det blev mycket jobbig program i kväll. Måste vara väldigt jobbigt för deltagare som får sorgliga meddelande mitt i programmet.  Gråter

Ja,det ligger något i det. 
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-11-07 01:26:02 följande:
    Jag litar inte på Merdi.....Eller rättare sagt har jag sett lite för lite på Merdi för att säga vad hon går för. Nathalie är alldeles för snäll och tänker på alla andra än sig själv. Jag skulle önska att Nathalie tänkte mer på själva spelet för Robinson än att ömka sig för sina lagkamrater.

Men vi tänker inte alla lika och det gör inget.....
    Jag har inte heller full koll på Merdi. Men att hon är väldigt fysiskt stark och tuff är uppenbart. Och så har hon deklarerat att hon tänker va helt ärlig hela vägen.

Nathalie är nog snäll men hon har också visat förtjusning över att pakta och styra och ställa så hon ser nog också till sig själv. Som alla andra. Men nu är hon väl borta helt efter förlorade duellen i Gränslandet och det är ju sorgligt. Hade gärna följt henne mer. :/

Självklart ska vi kunna ha olika tankar och åsikter i tråden. Skulle bli rätt tråkigt annars tycker jag.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-07 05:13:49 följande:
    Såg du när Nathalie tackade nej till en immunitet för att få mer mjöl med till laget? Det var stort gjort tycker jag, jag hade inte gjort så.
    Hade hon haft immuniteten så hade hon inte suttit i Gränslandet nu.

Vi behöver ju inte ha samma åsikt i frågan heller. Glad

Tror också att det är Merdi som blir förstärkningen till lag Nord, det får vi se idag. Jag kollar direkt efter jobbet, nyfiken som jag är. Tungan ute
    Och Pelles reaktion hade vi inte fått sett ändå.

Har full förståelse för Pelle och Ulf, för hur det än är så är familjen viktigare. Men trist för oss som följer Robinson.
    Klart jag såg när Nathalie valde bort immuniteten mot att få mer mjöl. Det va storsint. Och jag har aldrig sagt att jag ogillar henne men hon har också visat att hon gillar att pakta och intrigera så lite annan inställning till det än Merdi. Men dom allra flesta paktar ju mer eller mindre så inget konstigt med det iofs. Återstår att se om Merdi kan hålla på sitt ideal också när det börjar bli tufft hålla sig kvar.

Men självklart måste vi inte tycka lika. Man får tycka olika, det är helt ok jue.

Att Pelle och Ulf valde att bryta är ju självklart även om det som du säger är synd för oss tittare. Däremot tycker jag det är väldigt trist att så många utan såna speciella anledningar ger upp. Det förstör programmet. Som Julie som kanske inte ville hem direkt men däremot följa sin älskade Valle till Gränslandet. Trist.
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-11-06 22:20:35 följande:
    Tror som dom på FB att Valle kommer att komma tillbaka eftersom Uffe måste lämna, även om jag såg att Julie kommer att komma tillbaka. Men på ett eller annat sätt kommer Valle komma tillbaka. (Inte för att jag vill det)....Tv 4 produktionen borde lägga mer energi på deltagare som är tystlåtna och inte låta bara ledartyper synas.....Men det är ju som sagt Sverige.....Den som blir mobbad förlorar oavsett det är i tv eller i riktiga verkligheten.
    Hoppas verkligen inte att Valle kommer tillbaka
Svar på tråden Robinson 2022 Höst