Robinson 2022 Höst
Håller med Helen
Håller med Helen
I gårdagens avsnitt stod för mig Sofia & Helene rätt mycket i focus. Starkt och bra av Sofia att vinna tävlingen. Tycker som sagt hon visat styrka hela vägen genom Robinson som bitit sig kvar trots att Alex, Homayon, Martin osv konstant försökt få ut henne. En riktig krigare! Och det är fan Helene med och som hon och Sofia hållit ihop och stöttat varandra är värt all respekt imho.
Sen tjafset mellan Helene och Homayon asså där känner jag det är svårt riktigt bilda sig en uppfattning va allt som kan ha sagts där i lägret som vi inte fått se men samtidigt att jag håller med Helene om att man inte ska behöva berätta allt sitt innersta för att ändå kunna få grundläggande respekt. Människor är olika och alla har inte lika lätt öppna sig inför andra kring väldigt personliga saker. Det får man nog respektera.
Och så är L-O tillbaka igen efter sin starka vinst mot Britten. Underbart! Han är skön och går fan sin egen väg och det vill jag se mer av i Robinson.
Sen som sagt så tycker jag även Britten har sina kvalitéer även om det inte riktigt alltid kommit fram i TV-rutan. Tycker tex. det vart fint se hur hon försökt stötta Greta i Gränslandet.