Robinson 2022 Höst
Dags för Robinsontävling
Dags för Robinsontävling
Homayon är märklig
Ja Alex är spindeln i nätet
Homa ute
Heja Kris
Ja, jag har ju inte skrivit på ett tag men däremot hängt med va ni andra skrivit. Alltid roligt läsa va ni andra tänker och tycker.
Jag får skriva lite övergripande sådär om sånt jag tänkt på när jag kollat Robinson/Gränslandet senaste tiden.
Först det där med det blivit en så tydlig tjej- och killpakt. Som det ju alltid blir varje säsong va jag kan minnas. Lite fånigt av Alex att ständigt spela dum inför det faktumet där han ju är en av dom drivande. Men som sagt det är förstås taktik och där är han ju som dom flesta deltagare faktiskt.
Tjejerna verkar stötta över killarnas pakt MEN har faktiskt gått längre än killarna när dom flera gånger sagt det måste bli en tjej som vinner osv. Men ok om man själv va där vore det inte lätt ställa sig helt utanför paktandet om man vill kunna hålla sig kvar så länge som möjligt. Fast vissa är ju alltid värre än andra. Och respekt till både Bella och Sandra som bägge beklagar paktandet och typ inte vetat riktigt hur dom ska ställa sig till det.
Som flera andra i tråden har jag blivit mer skeptisk till både Alex och Homayon fast jag även kan se bra sidor hos dom. Men sättet Homayon reagerat flera gånger efter ha blivit besegrad av tjejer känns småaktigt och även hans negativa inställning till Sofia. Tex. tävlingen där flera tjejer hängde sina vikter på honom helt enligt reglerna. Fan, han får väl acceptera spelets regler och dessutom att han faktiskt är stark i tävlingar och därför ses som ett hot som andra vill slå ut.
Tycker f.ö. det är andra med som borde ta till sig det. I fotboll, ishockey och andra sporter utnyttjar man självklart motståndarnas misstag och svagheter och ingen gnäller över att Zlatan eller Ronaldo sätter bollen i öppet mål istf invänta att målvakten står perfekt placerad.
Alex har visat sig va halare än man kanske tidigare trott som när han ville öppna skattkistan på egen hand och rent allmänt i sitt pakt-tänk. Vi får se hur både han och Homayon uppför sig ju närmre final det blir. Beroende på hur länge dom kan hålla sig kvar förstås.
Jag gillar även fortsatt Kristoffer och det egentligen mer och mer. Han känns så lugn och sansad och sjysst mot andra. Att han precis som Martin och även Helene håller så låg profil inte minst i örådet kan nog va till deras fördel i längden. Även om Helen väl är lite kantigare socialt.
Men en som verkligen växt imho är ju Andreas som visat sig väldigt stark i både fysiska och mer kluriga tävlingar, faktiskt starkare än Kris på senare tid. Dessutom är han trevlig, snäll och ödmjuk i att han kan se sina egna tidigare misstag som att han missbedömt Kris eller vart gnällig. Samtidigt känns han rak när han också säger att tjejerna borde hjälpa till mer i lägret. Jag gillar Andreas. MEN vafan är det han går omkring i ibland? Nog för Sandra visar rumpan i string men Andreas rumpa är ju helt bar. Wtf?
Apropå Sandra störde jag mig som fan på henne efter hennes osportsliga attityd mot Helene efter duellvinsten i Gränslandet men visst kan jag också se bra sidor av henne. Både tidigare i Gränslandet och nu i Robinson. Komiskt när hon skulle skjuta pil och två gånger sköt sig inte i foten men väl i armen haha.
Hemskt också med Sandras hjärntumör. :/ Jag läste att den däremot visat sig ha krympt under tiden i Robinson och inte längre behöver opereras men att hon kommer ha den kvar livet ut och måste hålla koll på den. Önskar henne liv & hälsa!
Bella är verkligen en av alla tiders roligaste Robinson-deltagare. Helt f*****g galen jue haha!!! Både syrran och jag garvade som fan när hon efter hon fick höra sin tid i senaste tävlingen vrålade Jag är en f*****g kungskobra.
Tror hon är både smart och med hjärtat på rätta stället.
Om det stämmer att tjejerna är sådär dåliga på hjälpa till som Andreas säger drar det ner dom i mina ögon. Annars imponeras jag av Helenes styrka och målmedvetenhet och tänker hon kan gå långt om inte dom andra tjejerna inräknade stör sig för mycket på henne.
Synd att Merdi gav upp men hon blev kanske orolig att hennes hälsa skulle ta stryk på sikt. Att hon fick så många röster på sig i örådet kändes ju lite som hon bett om att bli utröstad och sättet hon förlorade duellen mot Alex såg också ut som hon faktiskt gav upp.
Nu får vi se vem som kommer in från Gränslandet härnäst. Hoppas L-O! Han är en outsider och frisk fläkt precis som Bella fast på lite olika sätt.
Förresten va ju brevet Britten fick hemifrån sanslöst kul. Svart humor verkligen haha! Jag tror Britten också kan va roligare än man tror bara man lär känna henne.
Sofia vann, skönt att Alex inte vann
Vad är det för fel på Homayon