Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022 Höst

molly50 skrev 2022-12-14 20:07:23 följande:
    Jag hoppas Alex åker först. Han är ju rätt stor och klumpig också. 
    Ja det hoppas jag med att Alex åker, men har för mig att L-O har dålig balans, men jag hoppas att han tar plankan med. 
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-14 20:54:46 följande:
    Alex sa att även han har dålig balans. Så man får väl hoppas på at det stämmer och att han åker först då.
    Jag vill att L-O, Kristoffer och Helen tävlar om Robinson priset.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2022-12-15 19:17:24 följande:
    Detta avsnitt vill ni inte missa, jag såg det till frukost.
    Ska bli intressant att se hur ni reagerade på det som hände, det läser jag vid halv fem i morgon. Glad
    Jag råkade läsa nåt otroligt på FB, undra om det är det du menar. Inte bra om det är sant.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-12-15 19:41:02 följande:
    Inte  jag heller, trist att det blev så
    Hade varit bättre om Alex åkt ut. Nå nu får man hoppas han röstas ut i Örådet. 
    Om Kristoffer och L-O röstar på han så är det 2 röster för jag tror inte att dom tycker att Martin är ett hot. Men det kan också bli så att Alex och Martin röstar på L-O....Vi får se när Örådet är klart.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-15 19:58:53 följande:
    Och så klart får vi vänta tills söndag med att se resten. 
    Dumt klippt tycker jag ....man kan väl köra klart ett program för att fortsätta nästa.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-12-15 19:59:28 följande:
    Ja,det var faktiskt en bra fråga. Det blir intressant att se vad han kommer att svara på det.
    Han blev nog ställd av vad Bella sa.....eller så känner han sig stolt att bli kallad Tupp.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-12-15 20:47:13 följande:
    Tror han blev ställd om hur han har uppfattats 
    Han blev nog ställd, men tror ändå att han senare sträcker på sig eftersom andra tycker att han tagit ledarrollen bland killarna vilket får honom att känna sig bra. (Bara jag som spekulerar Glad)
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-12-16 21:47:02 följande:
    Ja, det ska bli intressant
    flygrl skrev 2022-12-17 20:06:29 följande:
    Jaha, så då är det bara finalen kvar då. Sen vet vi vem som tog hem slutsegern och så är det över för den här gången. Känns alltid lite vemodigt tycker jag. smile3.gif

Det går upp och ner i Robinson. Först va jag övertygad Helen skulle ryka i örådet men så kom den mirakulösa vändningen där och sen klarade hon komma topp tre i pusseltävlingen med mina övriga favoriter Kris och L-O för att sen helt oväntat va den som först plurrade i Plankan. Fan va snopet och trist asså! Hade vart så härligt om Helen efter all skit hon tvingats va med om fått vinna alltihop. Men men, inget att göra åt. smile3.gifsmile4.gif

Men ändå, visst är man väl jävligt förvånad det gick så dåligt för henne i Plankan mtp det va en tävling som verkade passa henne perfekt. Iaf trodde jag inte hon skulle ramla av först och därmed få åka hem. :/ Jag hade tippat L-O skulle bli utslagen här tråkigt nog men han klarade sig och det va ju skönt iaf och likaså Kris men det va väl inte lika oväntat.

Jag tycker förresten L-O:s form verkar va på väg uppåt. Kanske har hans självförtroende boostats när han sett att han faktiskt fortfarande är med? Han gjorde bra ifrån sig även i pusseltävlingen där det ju fanns ett riktigt jobbigt balansmoment med. smile1.gif

Och så kom det ju ännu ett öråd då fast av lite annat slag. Lite märkligt Kristoffer ska få va med och rösta ändå men ok so be it. Skönt att han redan står i finalen! 

Blir det en eller två som ska med till finalen förresten? Brukar väl normalt va tre som  jag minns det?

När nu Helen sorgligt nog är utslagen håller jag på Kris och L-O. smile1.gif

Va gäller Alex va han väl egentligen bättre i lagtävlingarna där det ofta va tunga grejer som skulle släpas, bäras osv. Där va hans och Pelles råstyrka ovärderliga medans dom individuella tävlingarna på sistone inte premierat stora muskler på riktigt samma sätt. Homayon va mer allsidig med både muskler och snabbhet/smidighet (delvis kanske beroende på att han va betydligt yngre).

Vi får se hur själva finalen avgörs. Jag tycker finalen ska innehålla olika typer av tävlingsmoment så det inte enbart handlar om snabbhet eller råstyrka eller klurighet  utan en bra mix så att mångsidighet premieras och det blir mindre förutsägbart. Vem vet kanske gör L-O ändå en Micke Björklund där på slutet haha?! smile5.gifsmile2.gif

Om lite drygt ett dygn är det dags! Solig

Ja på söndag ser vi vem som blir höstens RobinsonSolig

Svar på tråden Robinson 2022 Höst