Robinson 2022 Höst
I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program
I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program
Snart är det dag
Ett till problem med matsituationen är ju att nästan alla länder spelar in Robinson på samma plats. I alla fall förra året var Sverige ett av de sista länderna att spela in, så all typ all cassava (eller hur man nu stavar det?), kokosnötter, och fisk mm var redan uppätet av andra lag som varit där tidigare. Om det är samma i år igen så förstår jag faktiskt att de inte ens ger sig på att fiska - eftersom det ändå inte finns någon fisk kvar. Jag vet inte vilket land i ordningen Sverige var med att spela in höstens säsong, men det går säkert att kolla upp.
Det som ffa gjort mig skeptisk till svenska The Island är väl att focus verkat vart att deltagarna va kändisar och inte att dom skulle ha rätt egenskaper för klara överleva under tuffa förhållanden. Jag menar Maria Montazami och Lisa Ajax liksom. Inget ont om dom men har dom verkligen den hårdhet som faktiskt krävs?
I engelska upplagan va det ju inte vem som helst som fick va med utan om jag inte minns fel va det tuffa uttagningar och samtliga som kom med va riktigt vältränade och tuffa typer.
Vi verkar ha samma minnesbild av tidiga Robinson. Även om jag är äldre än dig är jag faktiskt jämngammal med Robinson, född 1997 that is.
Då är det dags
Stämningen på topp i lag Nord
Sämre i lag Syd