Inlägg från: kokosnötmjölk |Visa alla inlägg
  • kokosnötmjölk

Robinson 2022 Höst

Jag gillar Petra som ny programledare. Har sett henne i andra TV program tidigare och gillade henne även där, så jag tycker att det är kul att hon nu får leda Robinson  

• kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-12 16:35:23 följande:

Har vart flera spännande tävlingar så här i inledningen. En sak som förvånar mig  mer och mer varje år är att deltagarna inte toktränar på göra upp eld med tändstål hemma innan det bär av till Robinson-ön

Detta sa jag till min pappa också efter att vi tittat. När man får beskedet om att man ska vara med i Robinson, varför går man inte direkt och köper ett tändstål och går ut i skogen och övar? Det är ju liksom inte breaking news att de kommer behöva göra upp eld med ett tändstål i Robinson... eller förlitar sig alla på att "någon annan" kan göra upp eld med tändstål? 

Känns lite vanskligt inför de individuella tävlingarna i så fall. 

Du är i alla fall inte ensam om att vara förvånad över att deltagarna inte övat på att starta en eld med tändstål hemma. 
  • kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-13 14:30:41 följande:
    Eller hur?! Allt som kan tänkas hända på ön kan man ju inte träna på men just göra upp eld är en sån där grej som alltid kommer och som dessutom är lätt att öva på hemma. Gömma sig bakom laget kan man inte alltid göra då tävlingar rätt ofta avgörs på just förmågan göra upp eld. smile3.gif

F.ö. vore det intressant få se Pelle göra upp eld mtp jag läste att han vart befäl på kustjägarna och därför borde kunna sånt.

Hej förresten kokosnötmjölk! Du har ju ett riktigt Robinson-nick om man tänker efter. smile5.gifsmile2.gif

Bra! smile1.gif

Ja, göra upp eld med ett tändstål hade nog varit prioritet för mig att öva på, om jag skulle vara med i robinson. Det är ju som du säger, en sån där grej som alltid kommer. Vare sig en vill det eller inte så kommer en tvingas att göra det förr eller senare. Det finns väl även en duell som heter "elden"? 

Haha. Pelle ger mig helt ärligt ganska mycket "mycket prat, liten verkstad"-vibbar. Tror att han kommer åka ganska snabbt när han inte är immun. 
    Tycker inte heller att hans beteende på marknaden var okej. Det kändes verkligen inte ok så som han sa till den nya deltagaren, Alexander, "Det är det andra jävla lagets saker". Jag satt och undrade om jag hört fel först Han behöver inte gilla deras saker men det går liksom att vara respektfull ändå. 

Hej! Det var länge sedan jag såg dig i lektrådarna ny flygrl, hänger du fortfarande där ibland? Haha, har faktiskt inte tänkt på det! Men nu när du säger det, så ja. Får hoppas att de inte får för sig att äta upp mig  
  • kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-15 17:28:48 följande:
    Ja, göra upp eld med tändstål vore ju enkelt öva på hemma så hade man en klar fördel sen på ön. Dessutom kanske man får användning av såna skills nån annan gång med. I Gränslandet har det väl flera gånger tävlats i göra upp eld och bränna av en tråd. 

Pelle borde fan hyfsa till sig alltså. Visst, det är en tävling men man kan ändå visa sina motståndare respekt. Dessutom inte så taktiskt smart hålla på så där. 

Jag har aldrig lämnat lektrådarna, bara inte riktigt haft tid och ork. But Ill be back!!! smile5.gif

Nä, äta upp dig får dom inte. smile3.gifsmile5.gif

Ja, men precis  

Verkligen! Får lite vibbar av killen som var med förra säsongen - Tommie... när det kommer till Pelle. Sigh. 

Ah, get it. Jag har inte heller varit så aktiv i lektrådarna på sistone, av samma anledning. Brist på tid och ork. Hoppas att vi möts i lektrådarna framöver  
  • kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-16 19:09:03 följande:
    Men vänta nu. På vilket vis menar du Tommie liknar Pelle? Som jag minns det va Tommie en helt annan typ av deltagare, väldigt stark på tävlingar men samtidigt rätt flummig och ja ganska udda. Eller minns jag fel? smile3.gif
    Egentligen inget mer än att de båda är lite socialt klumpiga och har kunnat kasta ur sig mindre lyckade/mindre snälla saker. 
  • kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-16 19:29:07 följande:
    Ja, kolla in The Island vetja. smile5.gif

Veckofinal i Robinson kl. 22 en söndagkväll är ju väldigt sent mtp det väl rätt mycket också är ett familjeprogram?! Dalande tittarsiffror? Fast isf skulle dom väl inte storsatsa med två hela säsonger i år?
    Du verkar ju ha koll på the Island, du vet inte vart man kan se den brittiska The Island? Jag försökte googla men med mindre lyckad framgång... den svenska vet jag finns på discovery+. 

Veckofinalen har, vad jag minns, alltid gått 21-22 på söndagar. Sedan på vardagarna går den ju 19.30-20.00    
  • kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-17 12:13:13 följande:
    Jo, det har du väl rätt i. Tommie va ju verkligen en udda figur som verkade helt omedveten om va man kan säga och inte. Fast jag tyckte ändå han i grunden verkade va en sjysst person som inte ville göra andra illa. smile1.gif

Jo, den svenska finns på Discovery+ men den har jag inte sett då jag fått intrycket den är mycket softare och mer visa upp kändisar än brittiska upplagan. Man har kunnat streama flera säsonger på SVT Play men är nerplockat nu men ser ut som det kanske kommer mer där eftersom sidan ändå är kvar. Med lite tur lägger dom kanske upp gamla säsonger då med.
    Annars vet jag inte. :/

Va gäller veckofinalens tid hade jag sett fel men undrar om det inte va klockan 20 längre tillbaka. Eller jag kanske minns fel?! smile3.gif
    Jag håller med om att Tommie verkade vara en schyst person, det blev bara väldigt fel med vissa saker han sa. 

Ja, precis, i den svenska versionen var det bara kändisar med. Det kändes lite trist, jag hade gärna sett samma program fast med "vanliga Svenssons". Tack, ska kolla upp det! Och hoppas att det kommer upp fler säsonger på SVT play sen. 

Jo, när jag var liten (alltså typ i början av Robinsons historia, ) så tror jag att det gick kl 20. Har för mig att jag skulle gå och lägga mig innan Robinson började och det måste varit vid 20... tycker det låter lite sent att jag hade fått vara uppe till 21 dag innan vardag som typ 5-6-åring. Men jag vet inte :p 
  • kokosnötmjölk
    Johannus skrev 2022-10-17 19:24:40 följande:
    Håller med om att mång deltagare får vara i bakgrunden. Alla borde få samma tv tid.
    Håller med om att många deltagare fått vara i bakgrunden. Samtidigt ska de ju göra TV av det så det blir ofta att de som är lite "udda" och sticker ut får mer TV tid, speciellt i början när de är så många. TV programmen hade inte varit lika underhållande om de "tysta" fått lika mycket TV tid iom att det då inte händer något/blir något drama. 

Men jag tycker att det  brukar jämna till sig längre in i programmet då det inte längre går att "gömma sig" bakom de som hörs och syns mest. Men absolut att det är tråkigt att det är vissa som man knappt sett av och än mindre fått lära känna. 
Svar på tråden Robinson 2022 Höst