Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-10-21 21:44:48 följande:
    Dom får nog ytterst lite. Vet också att dom lite får mat för att dom inte ska bli sjuka
    Egentligen är det inte nåt vi tv tittare får se, deltagarna får nog den näring som krävs, men måste spela med i spelet att dom är ur hungriga. Det trista jag tycker är att tidningar som 24.nu och hänt skriver om allt detta medans programmet pågår. Det blir inte roligt att se programmet när man vet att deltagarna fejkar om sitt hunger......Ok jag vet att man inte ska läsa allt som skrivas, men när det pumpas på Facebok, 24.nu, Hänt och gud vet vart så kan man inte undgå att inte läsa. Borde vara Förbjudet av media att gå ut med nåt sånt medans programmet pågår så att man har någon spänning att se Robinson som man vill att det ska vara.. 

Sverige i ett nötskal.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-21 22:31:02 följande:
    Tror nog dom är hungriga, man ser ju hur do magrar. Läser inte skvaller
    Jo dom magrar....Kommer i håg förra året...eller var det i år...Men många deltagare är vana på snabb mat och får dem näringsrikmat då duger det inte........Eller vad vet jag.
  • Johannus
    Anonya skrev 2022-10-21 23:45:55 följande:

Jag tycker det var bättre förr. Då hade de alltid ris, inte så de kunde äta sig mätta, men så att de inte svalt. De var alltså ändå hungriga och att käka enbart ris är inte särskilt gott, så de pratade och drömde om mat i minst lika stor utsträckning. De gick också ner massor i vikt. 

Det är inte hälsosamt att äta så lite och ensidigt som de gör så länge. Och dessutom ta ut sig fysiskt i tävlingar. Det blir inte heller så bra tv då de är så energilösa. 

Jag undrade också varför de inte försökt fiska, men det ena laget har ju varit utan eld mycket länge. Kokkärl fick ni först, men man kan ju grilla och halstra fisk också. 

Kan avsluta med att jag inte läst mer än denna sista sida av alla inlägg alls, så ni vet ifall det rimmar illa med vad som redan sagts.

Håller med dig i dina kommentar till 100% 

Jag har undrat nu i flera omgångar av Robinson varför dem inte använder av fiskeredskapen. Kan det vara så att det flesta av deltagarna är födda i betongen och inte varit och fiskat....eller vad är det frågan om. Hade deltagarna varit i åldern 55-68 års åldern då hade deltagarna fiskat, jagat plockat musslor, kräftor, ...Sökt rötter och allt som är ätbart i skogen runtom lägret.....Men nä det ska vara ungdomar som ska serveras på silverfat med i programmet.  Demon
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-23 18:22:15 följande:
    Dom kanske inte får göra som dom vill. Det finns flera äldre, ingen av dom vare sig fiskar eller söker något att äta.
    De unga jag känner får inget serverat på silverfat. 
    Jag skrev inte att deltagarna får nåt på silverfat. Menade att deltagarna hemma vid har lätt att bara hämta mat från affären eller Mack Donalts eller vad snabbmatställena heter...Tror nog att många deltagare önskar att Petra eller någon i teamet kommer med mat till dem istället för att försöka fiska eller söka mat.
  • Johannus
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-23 19:46:08 följande:
    Ett till problem med matsituationen är ju att nästan alla länder spelar in Robinson på samma plats. I alla fall förra året var Sverige ett av de sista länderna att spela in, så all typ all cassava (eller hur man nu stavar det?), kokosnötter, och fisk mm var redan uppätet av andra lag som varit där tidigare. Om det är samma i år igen så förstår jag faktiskt att de inte ens ger sig på att fiska - eftersom det ändå inte finns någon fisk kvar. Jag vet inte vilket land i ordningen Sverige var med att spela in höstens säsong, men det går säkert att kolla upp. 
    Jag har läst på flera olika ställen som 24.nu och Hänt att deltagarna får mat av produktionen lite så att dem är inte helt på svältgräns. Det visas bara inte i programmet.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-23 21:06:47 följande:
    Hämtar mat på det sättet gör även äldre
    Ja det vet jag ....Jag skrev deltagarna där ingår alla åldrar.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-23 21:09:52 följande:
    Av medicinska skäl skulle jag tro
    Det stod inget om det var av medicinska skäl...Bara att produktionen ser till att dem får i sig näring.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-23 21:35:58 följande:
    Hur svårt ska det vara att öppna lådan
    Vilken vinst inte bra....Hade önskat att den som fick öppet lådan fick nåt bättre.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst