• Anonym (Undran)

Kan spöken bosätta sig i föremål?

En fråga till de som är mediala eller tror på spöken. 

Kan spöken gå in i föremål och liksom bosätta sig i dem? Tänker på ett uppstoppad älghuvud. Kan det vara bosatt av ett spöke eller är det bara älgen självs spöke som kan leva kvar i det uppstoppade huvudet?

• Svar på tråden Kan spöken bosätta sig i föremål?
  • Anonym (Sagor)
    Anonym (Ja) skrev 2022-10-03 21:35:15 följande:
    i Ghostbusters.
    Tumme upp på detta  ( går ju inte gilla 👍 inlägg här) 
  • Anonym (Spöken)

Spöken är döda djur eller människor, de kan inte befinna sig i föremål. Energier däremot kan finnas i saker. Vissa spöken befinner sig nära kropparna de hade i livet t.ex där de är begravda eftersom det här är ett uppstoppat djurhuvud kan älgen såklart befinna sig i närheten men det är mycket osannolikt.

• Anonym (Spöken)
    Anonym (Medial) skrev 2022-10-03 16:44:04 följande:

"Spöken", som du väljer att kalla energier finns. Det råder det ingen tvekan om. Att en ande/energi skulle bosätta sig i ett uppstoppat älghuvud har jag däremot svårt att tro.
    I ditt fall rör det sig nog mer om inbillning, att du triggar dig själv.

Att andevärlden kan besöka oss är en helt annan sak dock.

Men OM, och det är ett stort OM, det ligger något i det du berättar så kan det vara en energi från någon närstående till dig som gått bort, någon som verkligen avskydde jakt. Någon som inte vill att du ska vara där vid det där huvudet. Det kan ju eventuellt vara så, även om det är lite långsökt.

Kan du inte be pojkvännen att ta ner älghuvudet?
    Jag skulle inte heller vilja ha kadaver sittande på väggen.

Andar och energier är två helt olika saker. Din energi ligger t.ex kvar i saker du tagit i eller ägt (under en period i alla fall) däremot är inte din ande (i det här fallet själ) i föremålet. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Spöken) skrev 2022-10-03 22:13:39 följande:

Spöken är döda djur eller människor, de kan inte befinna sig i föremål. Energier däremot kan finnas i saker. Vissa spöken befinner sig nära kropparna de hade i livet t.ex där de är begravda eftersom det här är ett uppstoppat djurhuvud kan älgen såklart befinna sig i närheten men det är mycket osannolikt.

Spöken finns inte, men spökena i Ghostbusters var en blandning av olika tekniker som de hade tillgång till då.
    Ghostbusters: saluting the effects of the original movie | Den of Geek
  • Tom Araya
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-03 12:04:22 följande:
    Kan spöken bosätta sig i föremål?

En fråga till de som är mediala eller tror på spöken. 

Kan spöken gå in i föremål och liksom bosätta sig i dem? Tänker på ett uppstoppad älghuvud. Kan det vara bosatt av ett spöke eller är det bara älgen självs spöke som kan leva kvar i det uppstoppade huvudet?

Nejnej, spöken föredrar bostadsrätt, med minst två rum och kök. 

Onda andar däremot, föredrar att bosätta sig i ensliga stugor på landet.

Gastar föredrar gamla båthus, fiskebodar och i undantagsfall gamla fiskebåtar, bara de är i trä.

Poltergeisters bryr sig inte alls, de bosätter sig lite varstans, där det finns plats. Dock kräver de inte mycket plats, max en gigabyte.

Spöke Skrattande

Förlåt, jag kunde inte låta bli. OskyldigFlörtSkål
  • Anonym (Sagor)
    Tom Araya skrev 2022-10-03 22:29:51 följande:
    Nejnej, spöken föredrar bostadsrätt, med minst två rum och kök. 

Onda andar däremot, föredrar att bosätta sig i ensliga stugor på landet.

Gastar föredrar gamla båthus, fiskebodar och i undantagsfall gamla fiskebåtar, bara de är i trä.

Poltergeisters bryr sig inte alls, de bosätter sig lite varstans, där det finns plats. Dock kräver de inte mycket plats, max en gigabyte.

Spöke Skrattande

Förlåt, jag kunde inte låta bli. OskyldigFlörtSkål
    Tumme upp ( o en fråga..hur lyckas du få till de olika smileys?.. allt blir till frågetecken för mig ..förutom den gubbe jag gör med hjälp av  tre olika symboler…) 
  • Tom Araya
    Anonym (Sagor) skrev 2022-10-03 22:32:31 följande:
    Tumme upp ( o en fråga..hur lyckas du få till de olika smileys?.. allt blir till frågetecken för mig ..förutom den gubbe jag gör med hjälp av  tre olika symboler?) 
    Jag använder pc och FL's egna smileyarkiv och funktion för att använda smileys.
  • Anonym (Undran)

Förmodligen inte älgen? utan min egen fantasi? Men jag drömde en mardröm om älgen. Massor av mina kläder, kläder som jag har hemma och inte ens här hängde från hans horn. När jag skulle plocka av dem så klev älgen ut från väggen men bara huvudet var som på riktigt och kroppen var genomskinlig och grön. Älgen jagade mig ut i skogen och när jag kommit undan var jag vilse bland alla träd :(

• Anonym (Medial)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-10-03 21:34:30 följande:
    Så du menar att du vet något om ett älghuvud hos en anonym skribent på FL som du inte hade en aning om existerade innan den här tråden skrevs. Du har inte träffat henne, vet inget alls om hennes liv, men du vet att hennes killes uppstoppade älghuvud hemsöks av någon som inte gillade huvudet?

Tillåt mig vara en smula skeptisk.
    Jag vet inget specifikt om just detta, men jag vet hur det möjligtvis kan ligga till.
    Du vet, jag har stor erfarenhet som medial och har upplevt mycket.

Sen vet jag att alla inte tror på detta, och du har din fulla rätt att dissa mig. Det är helt ok.
    Det jag skriver är ändå sant.
Svar på tråden Kan spöken bosätta sig i föremål?