Inlägg från: Anonym (Medial) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medial)

Kan spöken bosätta sig i föremål?

"Spöken", som du väljer att kalla energier finns. Det råder det ingen tvekan om. Att en ande/energi skulle bosätta sig i ett uppstoppat älghuvud har jag däremot svårt att tro.
    I ditt fall rör det sig nog mer om inbillning, att du triggar dig själv.

Att andevärlden kan besöka oss är en helt annan sak dock.

Men OM, och det är ett stort OM, det ligger något i det du berättar så kan det vara en energi från någon närstående till dig som gått bort, någon som verkligen avskydde jakt. Någon som inte vill att du ska vara där vid det där huvudet. Det kan ju eventuellt vara så, även om det är lite långsökt.

Kan du inte be pojkvännen att ta ner älghuvudet?
    Jag skulle inte heller vilja ha kadaver sittande på väggen.

• Anonym (Medial)
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-03 18:49:28 följande:
     :/
    Anonym (Medial) skrev 2022-10-03 16:44:04 följande:

"Spöken", som du väljer att kalla energier finns. Det råder det ingen tvekan om. Att en ande/energi skulle bosätta sig i ett uppstoppat älghuvud har jag däremot svårt att tro.
    I ditt fall rör det sig nog mer om inbillning, att du triggar dig själv.

Att andevärlden kan besöka oss är en helt annan sak dock.

Men OM, och det är ett stort OM, det ligger något i det du berättar så kan det vara en energi från någon närstående till dig som gått bort, någon som verkligen avskydde jakt. Någon som inte vill att du ska vara där vid det där huvudet. Det kan ju eventuellt vara så, även om det är lite långsökt.

Kan du inte be pojkvännen att ta ner älghuvudet?
    Jag skulle inte heller vilja ha kadaver sittande på väggen.

Han har flyttat älghuvudet och de andra djuren från fin/tv-rummet till källaren rätt nyligen eftersom jag frågade om det, men nu sitter det uppe så att det ser hela källarplanet (minus bakom hyllor kanske). Källaren själv var lite creepy även innan det men nu ännu mer. Men jag är i källaren sällan och då så kort tid jag kan.

Jag har inte så stor släkt jag känner till/är nära och inga dödsfall nyligen...men kan det vara min pojkväns döda släkting/släktingar?
    Men vad ska han ha den där gamla älgskallen till?

Nej, tror inte det är någon anhörig till din pojkvän. Det behöver inte vara någon som gått bort nyligen heller. Bara någon som inte vill ha den där skallen i din närhet.
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-10-03 20:17:21 följande:
    Sluta sätt grillar i huvudet på den unga damen, du har ju inte den blekaste aning om det du föreslår.
    Jo, det har jag.
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-10-03 21:34:30 följande:
    Så du menar att du vet något om ett älghuvud hos en anonym skribent på FL som du inte hade en aning om existerade innan den här tråden skrevs. Du har inte träffat henne, vet inget alls om hennes liv, men du vet att hennes killes uppstoppade älghuvud hemsöks av någon som inte gillade huvudet?

Tillåt mig vara en smula skeptisk.
    Jag vet inget specifikt om just detta, men jag vet hur det möjligtvis kan ligga till.
    Du vet, jag har stor erfarenhet som medial och har upplevt mycket.

Sen vet jag att alla inte tror på detta, och du har din fulla rätt att dissa mig. Det är helt ok.
    Det jag skriver är ändå sant.
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Spöken) skrev 2022-10-03 22:17:31 följande:
    Andar och energier är två helt olika saker. Din energi ligger t.ex kvar i saker du tagit i eller ägt (under en period i alla fall) däremot är inte din ande (i det här fallet själ) i föremålet. 
    Tack men jag behöver inte dina lektioner.
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Spöken) skrev 2022-10-04 18:36:50 följande:
    Uppenbarligen gör du det eftersom du säger fel. 
    Du har inte en aning om vad du pratar om.
    Var snäll och lämna mig i fred.
Svar på tråden Kan spöken bosätta sig i föremål?