LÅGT TSH och gravid! Någon?
Hej
jag har själv problem med TSh. Började med extremt låga värden (överproduktion) och precis innan jag skulle medicineras (ganska grova mediciner som man verkigen ska undvika om man kan) övergick det till en hög TSH (underproduktion av sköldkörteln).
när man blir gravid så använder bebisen dina sköldkörtel hormoner (så om man har underproduktion då kan det bli MF).
Sen är det inte bra med överproduktion heller såklart ?
det jag har gjort är att köra en sjukt strikt diet, slutade med gluten och mejeri och alla E ämnen? (paleo dieten). Jag trodde inte på det själv men var livrädd för medicineringen då det liknar en kemoterapi (den försöker döda dina celler i sköldkörtel så de inte producerar för mycket) så jag kände att jag måste testa. Det var de värsta 5 månader i mitt liv men det fixade mina värden helt?. sen började jag med gluten och e ämnen igen och det verkar fortfarande vara ok.
det jag föreslår är att du försöker hitta en endokrinolog, äta så lite gluten och mejeri som möjligt. Ordna en UL på din sköldkörtel, och kolla upp dina värden varje mån. Du kan också kolla dina anti-tpo och trak värden (kanske går att ordna via medisera) ifall det är de som spökar.