Anonym (Tröttis) skrev 2022-10-03 22:05:54 följande:
Sköldkörtelvärdena kan bli lite avvikande under graviditet också. I början t ex. Ta det lugnt.
Du kommer säkert få ta prover lite oftare. Jag gjorde det. Hade lågt tsh utanför ref, och t3 och t4 gick upp. Blev värre under graviditetens gång. Inget jag kände av el så i början,
Kände mig påverkad från ungefär halva graviditeten med ständig hjärtklappning, hög puls, mycket högt blodtryck, var så hungrig åt nästan dygnet runt kunde inte sova ändå, gick inte upp i vikt utan ner, i slutet var jag på min normalvikt igen. Hade haft 2 normala graviditeter innan så kände att detta var sjukligt. Fick äta mediciner för hjärtat. Barnet växte och var helt normalt. Men jag hade problem med sköldkörteln efteråt med förhöjd ämnesomsättning, Hypertyreos. Är behandlad för det nu.
Hoppas allt går bra för dig och försök ta det lugnt.
Man kunde inte behandla under graviditeten utan fick just symtomlindrande mediciner så länge.
Tack så jätte mycket för dina svar! Hopp finns då!
Jag hade högt blodtryck innan jag blev gravid, men nu är det normalt konstigt nog. Men pulsen är hög fortfarande, känner hur det dunkar.. Fick bisoprolol men idag ringde en läkare och sa att jag inte ska ta den under graviditeten hellst.
Jag mår dock jätte bra annars ,piggare än normalt. (Var sähär sist jag var gravid också, piggare än vanligt i början).
Kul du nämde det med tvillingar.. Jag drömde att det var tvillingar, en pojke och en flicka. Vem vet .