Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Mitt fel?

Är barnet deras äldsta? I så fall kan de ha en felaktig bild av hur mogna dina äldre barn är och fått för sig att de skulle ha någon form av vuxenansvar över de mindre. Fel tänkt av dem då förstås, och verkligen inte ditt fel.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-10-01 13:33:22 följande:
    Nej, de har barn som är äldre än min äldsta (som går i högstadiet). Mina barn försökte lugna ner henne, men det gick inte. Hon var sjövild här hemma också, jag var helt slut när hon äntligen åkt hem.

Finns det så stora syskon kan det ju hända att dessa faktiskt tar ett vuxenansvar för sjuåringen. Så det kan ha blivit missförstånd på det hållet istället - att de trodde att er äldsta skulle agera barnvakt och hålla minstingarna stadigt i handen eftersom deras äldsta brukar göra det. Men det är ju, i vilket fall som helst, något de borde ha kollat av med er och inte bara förutsatt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-10-02 11:57:29 följande:
      De övriga verkar inte ha några svårigheter att förstå. Kompisen var vild på vägen hem, sprang ut pp vägen, vrålade och var allmänt bråkig. Först var en bil nära att köra på henne och sen fick hon en cykel att köra omkull för att hon kastade sig ut i vägen.

I trådstarten är händelseförloppet rätt otydligt. Att nästan bli påkörd kan ju vara helt och hållet bilistens fel. Det gör ju ingen skillnad i frågan om du är skyldig eller inte, men ofta är det lättare att sätta sig in i en situation om man vet lite mer om den.
Svar på tråden Mitt fel?