Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Mitt fel?

För några dagar sen hade min dotter med sig en kompis hem från skolan. De går i ettan och går själva med äldre syskon. Kompisens föräldrar vet detta och har inte haft några problem med det.
    Kompisen var nära att bli påkörd och orsakade sedan en olycka med en cyklist och nu är hennes föräldrar arga på mig över att det kunnat gå så.

Mina barn skötte sig, det var deras som betedde sig som en treåring! Hur kan det vara mitt fel!?

• Svar på tråden Mitt fel?
  • Anonym (Mamma)

Nej, de har barn som är äldre än min äldsta (som går i högstadiet). Mina barn försökte lugna ner henne, men det gick inte. Hon var sjövild här hemma också, jag var helt slut när hon äntligen åkt hem.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (***) skrev 2022-10-02 11:35:30 följande:

Hur gick det till?
    Var du närvarande?
    Omöjligt att ha en åsikt när man inte har fakta, dock tycker jag man har ansvar för barnen som vistas i ens hem och även när man går från skolan. 
    Nu är mitt barn vuxen men jag slänger fortfarande ett öga på barn när jag tex går förbi en lekplats eller mindre barn som befinner sig nära bilvägar utan sina föräldrar. Tack vare det, lever en unge idag, ett tillfälle jag aldrig kommer att glömma o det var just en påkörning jag räddade barnet från.
    Visserligen fick jag skit för det efteråt av ena föräldern som inte fattade vad som hade hänt om jag inte hade hoppat ut framför bilen o då knuffat bort ungen som fick blåmärken av knuffen. 

Nej jag var inte närvarande eftersom de går hem själva. Mina barn har trafikvett och klarar det utan problem, jag kunde omöjligt ha vetat hur deras barn skulle uppföra sig.

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2022-10-02 11:54:35 följande:

Vad snackar du om? Hon hade med sig en kompis och sen är folk upprörda över en olycka?
    Du får väl för helvete skriva vad som hände?

De övriga verkar inte ha några svårigheter att förstå.
    Kompisen var vild på vägen hem, sprang ut pp vägen, vrålade och var allmänt bråkig. Först var en bil nära att köra på henne och sen fick hon en cykel att köra omkull för att hon kastade sig ut i vägen.

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2022-10-02 12:01:43 följande:
    Förstå VAD?
    Du har ju inte skrivit något.

?

Svar på tråden Mitt fel?