Min syster är en snål egoist
Börjar känna att jag är villig att köra över henne nu, precis som hon gjort mot oss.
Men banken måste kunna ge er utdraget nu att er mamma är död och ni är arvingarna?
Polisanmäl tjuven också.
Men banken måste kunna ge er utdraget nu att er mamma är död och ni är arvingarna?
Polisanmäl tjuven också.
Om systern står på alla papper förstår jag inte problemet, det är hon och ingen annan som kommer hamna hos kronofogden. Betala er andel bara och låt systern stå sitt kast. Med det sagt så borde ni inte ha överspenderat utan t.ex städat själva.
Hur vet du att det är billigare att städa själv?
Har du läst TS alla inlägg?
Kanske om man är arbetslös och har inga småbarn.
Semester + barnvakt 3 dagar förutom resekostnaderna blir inte nödvändigtvis billigare.
Om du nu påstår att det är ALLTID billigare att städa själv.
TS skriver inte bara att hon bor 6 timmar från mammans lägenhet utan hon och en till syster till har inte hälsan att städa.
De blir de knappast klara på 3 dagar.
De flesta jobbar inte 7 dagar i veckan så en semesterdag borde räcka och barnen kan vara med sin pappa eller andra släktingar/vänner mot matkostnad (dvs inte dyrare än det hade varit om de bara var hemma) Reskostnaden blir inget extra heller eftersom ts ändå behöver åka dit för att ta hem lite personliga saker från dödsboet.
Jag ensam hade klarat det på tre dagar om det var en trea eller mindre (Men jag hade såklart behövs hjälp att bära de stora möblerna)
Haha. Så pappan och de andra släktingarna ska ta semester? Så du egentligen menar billigast för dig ? Inte billigast ?
Du förstår inte att alla har inte pigga släktingar som är pensionärer och kan ta barnen utan att det kostar ?
Och om du klarar att städa lägenheten på 3 dagar kan alla? Oavsett hälsa och andra omständigheter?
Och alla har samma lön som du också?
Är det ditt sätt att att roa dig att hitta på någonting och hävda att det är allmän sanning?
Eller förstår du verkligheten inte att människor har olika omständigheter så det är inte alltid billigast för alla att städa själv?
Eller att det är en möjlighet överhuvudtaget. Det spelar inte heller någon roll att det är billigast i teorin om någon som TS har inte hälsan att kunna städa själv.