Vad har jag skrivit på egentligen när det gäller arv?
Min pappa kom för nåt år sen med papper vi alla barn skulle skriva på, det gällde en fullmakt till hans frus äldsta son. Där står det att han ska svara för person och ALL egendom om dom efter läkarutlåtande inte kan svara för sig själva. Och dom vill bo i orubbat bo.
saken är den att dom har skrivit äktenskapsförord. Pappa äger en massa guld och annat som är hans och om det finns kvar tillfaller det oss.
hans fru är sjuk och 11 år äldre, om hon skulle gå bort nu kan han leva 20 år till, ska hans frus barn ha hand om hans egendom om han t.ex. blir dement? Även hans guld och pengar, dvs mitt arv??
även om han skulle köpa ut hennes barn, ska dom fortsätta svara för hans egendom fast dom inte har nåt arv att hämta ut osv. Bara för att hjälpa honom?
det är ju en fin tanke men tycker att det låter märkligt. Och jag får låta småaktig eller vad ni tycker. Jag vill bara att det ska gå rätt till. Jag känner knappt hennes barn och när det gäller arv vet man inte vad det gör med människor med tanke på allt man hört. Men uppenbarligen har dom stor tillit till denna person.