• Fagerlund

Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?

Varför är det så många som stödjer kvinnorna i Iran som kämpar mot radikal islam, men inte stödjer Rasmus Paludan när han gör samma sak? 

• Svar på tråden Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?
  • TechSpawn
    Överste Senap skrev 2022-09-26 14:09:50 följande:

Min farfarsfar var polack och du anser mig därför vara polack?
    Var har jag relaterat till se som är kritiska mot muslimer för nassar? Kan du länka? Eller var det vara din tolkning?
    Om du bara sett ordet större i turkisk propaganda så finns det gott om svensk litteratur genom tiderna där som kan vidga dina vyer.
    Och nej, jag är inte Överste i verkligheten, inte ens militär. Men antar att du vet vilket spel mitt nick kommer ifrån . 

Du brukar befinna dig i trådar som handlar om islam i det här forumet.. Så dina åsikter om det här ämnet är redan ganska självklara.

Nej har inte bara sett det i turkisk propaganda.. Utan hela jävla mellanöstern brukar använda sig av det.. 

Du som påstår att du skulle vara svensk.. Måste väl fatta att det där inte riktigt går igenom ditt google translate.. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 14:28:51 följande:

Du brukar befinna dig i trådar som handlar om islam i det här forumet.. Så dina åsikter om det här ämnet är redan ganska självklara.

Nej har inte bara sett det i turkisk propaganda.. Utan hela jävla mellanöstern brukar använda sig av det.. 

Du som påstår att du skulle vara svensk.. Måste väl fatta att det där inte riktigt går igenom ditt google translate.. 

Om du följer mig så borde du noterat att jag skriver i många trådar om politik och religion då bägge ämnena intresserar mig även om jag är ateist själv.
    Du borde också noterat min kritik mot de islamistiska inslagen i Nyans, muslimers förföljelse av judar i Sverige, främst Malmö. Men jag har noll förståelse för personer som betraktar vilken muslim som helst som islamist eller extremist liksom jag har noll förståelse för de som sätter likhetstecken mellan judar och staten Israel. På samma sätt har jag noll förståelse för personer som strävar efter att provocera fram våldsamheter genom att bränna böcker för att uppnå sina politiska syften.
    Jag skiter fullständigt i vad folk tror på så länge man följer svenska lagar och inte försöker pracka sin tro på andra.

Jag konstaterar också att du inte kunde länka till en enda tråd där jag jämställer kritik mot islam med nazism.  Och anledningen är enkel, de trådarna finns i din fantasi. Men ja, jag är hårt kritisk mot generaliseringar och hets som inte är uppbackad med verklig fakta.
    Slutligen kan jag tipsa dig om att läsa klassiker från svenska nationalromantiken, du kanske lär dig något om du har tur. 
  • AndreaBD
    gråfågel skrev 2022-09-26 11:59:36 följande:
    Jag känner iranier i Sverige som inte har något emot koranbränning heller. Som länge ansett att slöjan är kvinnofientlig, som är födda muslimer, men inte lever som det.
    Det finns så klart alla möjliga människor som tycker allt möjligt. För mig får de gärna protestera. Men det som den där Paludan gör, verkar inte göra något positivt. Att bränna böcker - det påminner mig om nazisterna, om censur.  Men andra sidan är ju just att det är menat att såra andras känslor. Det är som att bränna folks flagga. Det gör man inte heller. Det är bara respektlöst. 
  • Fagerlund
    Magical skrev 2022-09-26 13:27:14 följande:
    Der finns nog mängder med människor som inte uppskattar inslag inom islam, men man kan ju gå tillväga på vettiga sätt än att skapa tumult.  
    Anser du att koranbränning orsakar tumult? 
  • AndreaBD
    TechSpawn skrev 2022-09-26 12:26:22 följande:
    Låter lite väl extremt va? Bara för att någon bränner en bok, betyder inte att jag får börja springa runt o göra brott eller ha ihjäl poliskvinnor igenom att sikta på deras huvuden med stenar.. 

Men såna som er verkar tycka att man ska få göra det.. 
    Jag har ju inte heller påstått NÅGOT av det som du skriver nu!!! Så vad pratar du om?!

Jag sa bara att det är respektlöst att bränna religiösa böcker, eller även flaggor. Det är bara tänkt till att förolämpa och provocera andra och gör ingen nytta. SJÄLVKLART får man inte ta det som anledning att också böra något brottsligt, men det var ju inte frågan. 
  • AndreaBD
    Fagerlund skrev 2022-09-26 11:54:14 följande:
    Ja, det är jämförbart. Eller anser du att koranbränning inte är protester mot islams religionspolis? 
    Det är inte ett dugg jämförbart. Dessa människor, i Iran, är ju involverade. Paludan bara ställer sig och bränner något som är viktigt för andra, för att provocera. 
  • TechSpawn
    AndreaBD skrev 2022-09-26 15:33:58 följande:
    Jag har ju inte heller påstått NÅGOT av det som du skriver nu!!! Så vad pratar du om?!

Jag sa bara att det är respektlöst att bränna religiösa böcker, eller även flaggor. Det är bara tänkt till att förolämpa och provocera andra och gör ingen nytta. SJÄLVKLART får man inte ta det som anledning att också böra något brottsligt, men det var ju inte frågan. 
    Men det är ju så den där religionen funkar.. Någon kissar på en tidning och sen börjar dom springa runt och kasta stenar på massa svenska brudar..

Du ser inget problematiskt med det? 
  • AndreaBD
    TechSpawn skrev 2022-09-26 15:44:56 följande:
    Men det är ju så den där religionen funkar.. Någon kissar på en tidning och sen börjar dom springa runt och kasta stenar på massa svenska brudar..

Du ser inget problematiskt med det? 
    Nej, det är inte så den religionen funkar. Men det är nog ingen idé att diskutera med dig, du behöver verkligen mer kunskap först. Och nej, jag är inte muslim, jag är agnostiker.
  • TechSpawn
    AndreaBD skrev 2022-09-26 15:49:32 följande:
    Nej, det är inte så den religionen funkar. Men det är nog ingen idé att diskutera med dig, du behöver verkligen mer kunskap först. Och nej, jag är inte muslim, jag är agnostiker.

Det är så det har fungerat inne i Iran.. Det är så det har fungerat i Pakistan..

Det är så det har fungerat med den religionen sen 500 år efter kristus.. Den som smädar mohammed skall bli stenad till döds... Och uppenbarligen ska Svenska kvinnor bli stenade och skrämda och stenade för att en dansk man bränner koranen i malmö...

Du får förklara lite mera hur fan det är du menar.. Du verkar ju tycka det är ashäftigt med sånt där.. Sånt man får göra bara.. 

Får jag stena muslimer när deras åsikter inte stämmer överens med mitt synsätt.. Eller gäller det här med att stena och ha ihjäl andra människor enbart dom som du tycker är svarta och "utsatta"?

• TechSpawn
    Du får förklara det här lite bättre Andrea.. För är det meningen att vi ska börja stena och våldta en massa människor här i Sverige.. Så vill jag också veta vilka det är tillåtet att stena så jag får mörda lite jag med...

Du som tror på kunskap och är bättre vetande om hur den där religionen uppenbarligen fungerar.. 

Fröken "så otroligt jävla påläst".. 
  • TechSpawn
    Vilka känslor är det okej att mörda någon annan vid skulle du säga? 

Eller gäller bara såna känslor när någon kallar sig för mussla...?

För jag gissar på att du är stark motståndare till att Svenskar skall få stena någon idag..?
  • Fagerlund
    AndreaBD skrev 2022-09-26 15:35:30 följande:
    Det är inte ett dugg jämförbart. Dessa människor, i Iran, är ju involverade. Paludan bara ställer sig och bränner något som är viktigt för andra, för att provocera. 
    Anser du att man inte får ta ställning för nåt man inte själv är involverad i? 
  • AndreaBD
    Fagerlund skrev 2022-09-26 18:23:22 följande:
    Anser du att man inte får ta ställning för nåt man inte själv är involverad i? 
    Man får, men det värderas inte på samma sätt. Dvs. man kan ju ifrågasätta om Paludan har någon vettig anledning att hålla på.
  • Fagerlund
    AndreaBD skrev 2022-09-27 12:12:02 följande:
    Man får, men det värderas inte på samma sätt. Dvs. man kan ju ifrågasätta om Paludan har någon vettig anledning att hålla på.
    Så tillexempel män får inte demonstrera för kvinnors rättigheter? 
  • AndreaBD
    Fagerlund skrev 2022-09-30 19:28:31 följande:
    Så tillexempel män får inte demonstrera för kvinnors rättigheter? 
    Du har redan fått svar. 
  • Xenia
    Fagerlund skrev 2022-09-26 08:10:49 följande:
    Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?

Varför är det så många som stödjer kvinnorna i Iran som kämpar mot radikal islam, men inte stödjer Rasmus Paludan när han gör samma sak? 

Eftersom Paludan är emot islam, inte bara "radikal islam". Ja, man kan tolka det som att han är emot alla muslimer, iaf tycker att inga muslimer ska bo här i Norden.
Svar på tråden Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?