• Fagerlund

Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?

Varför är det så många som stödjer kvinnorna i Iran som kämpar mot radikal islam, men inte stödjer Rasmus Paludan när han gör samma sak? 

• Svar på tråden Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?
  • TechSpawn
    Överste Senap skrev 2022-09-26 13:00:29 följande:
    Ok, beklagar att nivån inte var större.
    Om du på allvar tror att kvinnorna i protesterar mot islam så är det mycket du inte fattat.
    Det är rätt enkelt det som händer i Iran egentligen.. Det är kvinnorna som revolterar mot det vi normala människor i övriga världen kallar för ett gäng "efterblivna ledare"..
  • Magical
    Fagerlund skrev 2022-09-26 09:46:50 följande:

Menar du att det bara är legitimt att protestera mot sin egen situation? 

Anser du att religiösa skrifter inte får brännas? 

Du behöver ju inte göra dig dummare än du är? 

Paludan kom till Sverige för att danskarna tröttnat på honom. Han har ingen större framgång i Danmark. Han vill skapa oreda och bråk, precis som han lyckades med i början. Nu bryr sig ingen om honom längre. Han har varit flera gånger här i min stad och sista gången var typ ingen där, vilket han tydligen uttryckte missnöje över.

Der finns nog mängder med människor som inte uppskattar inslag inom islam, men man kan ju gå tillväga på vettiga sätt än att skapa tumult.  

Är själv ateist så bryr mig inte om man bränner någon som helst religions bok - jag tycker dock det är rätt osmakligt att bränna böcker rent generellt. Eftersom nazisterna anordnade bokbål i krigets Tyskland är det konstigt att man väljer en sån metod. Kan inte tolka det som annat än att han vill bli förknippad med det. 
  • TechSpawn

Det här är ett fint klipp som förklarar deras syn på den där boken lite bättre.. Dom ser liksom inte problemet med o stena några svenska kvinnor för att en dansk man bränner en bok skriven av en arab på 500 talet.. Och dessutom tycker att folk ska betala religiösa skatter, för att dom är födda och tror på jesus kristus..

Och då är det inte ens ateister vi snackar om.. Ateister skall dom helt skära av vid huvudet.. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:21:33 följande:
    Sharia acts as a code for living that all muslims should adhere to. Such as prayers, fasting, and donations to the poor. Sharia has been used to restrict women's freedom in countries such as Brunei and Saudi Arabia..

Beklagar att nivån inte är "större" på dig än att du måste komma hit och låtsas att du förstår bättre, o döljer din härkomst igenom att nicka något som låter som en Svensk.

Döljer min härkomst? Det får du gärna utveckla. Har hängt här i över 10 år och flera medlemmar känner min rätta identitet så låt höra vad du tror om min härkomst. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:22:40 följande:
    Det är rätt enkelt det som händer i Iran egentligen.. Det är kvinnorna som revolterar mot det vi normala människor i övriga världen kallar för ett gäng "efterblivna ledare"..
    Ja här har du fattat rätt.
  • TechSpawn

It isn?t nice.

When I was a contractor in Iraq, I was told, point blank to NOT put ?atheist? on my dog tags unless I wanted a quick beheading should I get captured. All of us contractors were told this. ?Put ?NP? for No Preference? and then if you get caught, say that you?re a Christian but not really observant. They can cope with that - but rejection of faith seems to make these folks *really* unhappy. Like beheading unhappy. So I went with the program. I like my head on its shoulders!

Det roliga med det här, är att det är korkade ateister som själva pushar för o få in lite mer islam och sharia här.. Atheister tror nämligen att de båda har en gemensam fiende.. Förtryck, åsikter och regler från den som benämner sig själv som konservativ och kristen.. 

Det är inte kristna som är problemet.. Det är att ni själva är såna jävla idioter.. 

• TechSpawn
    Överste Senap skrev 2022-09-26 13:40:19 följande:

Döljer min härkomst? Det får du gärna utveckla. Har hängt här i över 10 år och flera medlemmar känner min rätta identitet så låt höra vad du tror om min härkomst. 

Svenskar skriver inte att dom beklagar att nivån inte var "större".. Vi beklagar att nivån inte nådde högre... 

Ska jag gissa på ditt urpsrung så gissar jag på en turk.. 
  • Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 13:44:01 följande:
    Svenskar skriver inte att dom beklagar att nivån inte var "större".. Vi beklagar att nivån inte nådde högre... 

Ska jag gissa på ditt urpsrung så gissar jag på en turk.. 

Min farfarsfar kom från dåvarande Polen men senare generationer är Svenska. På min mors sida finns släkten dokumenterad tillbaka till 1730-talet.

Sedan kan jag slarva med språket när jag skriver snabba inlägg, liksom du och andra. 

• TechSpawn
    Överste Senap skrev 2022-09-26 13:55:04 följande:

Min farfarsfar kom från dåvarande Polen men senare generationer är Svenska. På min mors sida finns släkten dokumenterad tillbaka till 1730-talet.

Sedan kan jag slarva med språket när jag skriver snabba inlägg, liksom du och andra. 

Du kommer alltså ifrån ett land som var först med o slåss mot tyskarna.. Till ett land där du nu sitter o kallar folk för nazzar för att dom har åsikter om muslimerna.. 

Och dessutom använder dig av ord såsom "större" vilket nästan uteslutande bara används utav turkar när dom pumpar ut en massa propaganda..

Det är ingen som tror på att du har någonting med senapen o göra.. 
    Och en "Överste" borde ju vara lite mera påläst.. 

• Överste Senap
    TechSpawn skrev 2022-09-26 14:01:45 följande:

Du kommer alltså ifrån ett land som var först med o slåss mot tyskarna.. Till ett land där du nu sitter o kallar folk för nazzar för att dom har åsikter om muslimerna.. 

Och dessutom använder dig av ord såsom "större" vilket nästan uteslutande bara används utav turkar när dom pumpar ut en massa propaganda..

Det är ingen som tror på att du har någonting med senapen o göra.. 
    Och en "Överste" borde ju vara lite mera påläst.. 

Min farfarsfar var polack och du anser mig därför vara polack?
    Var har jag relaterat till se som är kritiska mot muslimer för nassar? Kan du länka? Eller var det vara din tolkning?
    Om du bara sett ordet större i turkisk propaganda så finns det gott om svensk litteratur genom tiderna där som kan vidga dina vyer.
    Och nej, jag är inte Överste i verkligheten, inte ens militär. Men antar att du vet vilket spel mitt nick kommer ifrån . 

Svar på tråden Varför stödja kvinnor i Iran, men inte Paludan?