Karriärbyte från lärare, vad kan man göra istället? Hur är era erfarenheter av YH-utbildningar?
Hej!
Jag är engelsklärare i gymnasiet och vill inte jobba som det längre. Ångrar mitt yrkesval och funderar över alternativ och vad jag kan arbeta med istället.
Har bl.a. funderat på YH-utbildning till byggnadsingenjör. Finns det någon här som gått en sådan? Är ni nöjda med utbildningen samt ert jobb efter examen? Hur är lön och karriärmöjligheter i jämförelse med de som läst högskoleingenjör? (Jag funderar bl.a. på Nackademin om någon läst där).
Någon som gått en annan YH-utbildning ni är nöjda med? Vilken? Berätta gärna om era erfarenheter :) Ni får gärna berätta om ni är missnöjda också.
Finns det någon engelsklärare här som har bytt bana? Vad arbetar ni med nu i så fall? Krävs utbildning? Har ni på något sätt haft nytta av den utbildningen ni har i en annan bransh?
Någån med lång utbildning (4-5 år) som har hoppat på en ny universitetsutbildning? Var det värt det?
Någon som har ett jobb ni trivs väldigt bra med, men där inte utbildning krävs, vad jobbar ni med?
Tacksam för alla tips och input kring hur jag kan byta bana egentligen :) Är öppen för många olika altrenativ och kan behöver lite inspiration.