• sadiakhaddar

Fler med barn med diagnos som blir utfryst?

usch sitter lite i samma sits nu
    försöker va social med föräldrar till barn i hennes klass/paralell klasser men vuxna nu förtiden känns så svåra o nå. 
    en tjej va på playdate hos oss förra vecka för första gång med sin mamma. sen dess har jag skrivit till mamma 2 ggr, och fått rätt kall respons, alltså korta svar med ingen följdfråga  så det blir nog inga fler playdates läser jag mellan rader ( ska man fråga andra gången själv också) o sen tredje? 

vuxna nu förtiden är värre på o kommunicera än barn. hade tex upskattat om mamman tydlig svarade med hur hon ser på saken. 

ingen svar/ svar som avslutar diskution ser jag som slut på kommikationen :( och då vill man ju inte ligga på o fortsätta skriva /smsa. 

har kommit till insikten att jag får ta det med kurator/ pedagoger i skolan att relationer ska föbättras i skolgård i första hand.

• sadiakhaddar
    Anonym (blå) skrev 2022-09-25 20:09:36 följande:

Jag tror det är hans klasskompisar som berättat för deras föräldrar. Ingen vill umgås med någon som är elak. Du borde förklara för din son vad som händer när man är dum och hur han ska bättra sig. Det här är en jätteviktig läxa för honom.

va onödig o säga så till en redan orolig mamma och du pratar faktist om ett barn här! 
Svar på tråden Fler med barn med diagnos som blir utfryst?