Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Tråden där vi tipsar varandra om sätt att sänka levnadskostnaden

Det beror ju helt på hur man lever, tipsen skiljer sig åt om man bor i hus och i lägenhet med varmhyra. 

Jag bor i lägenhet och betalar bara för hushållselen. Jag har sett till att dra ner elförbrukningen där jag kan, lågenergilampor, inte ha på ugnen för ofta och såklart bara tvätta och diska fulla maskiner. Av solidariska skäl har jag också dragit ner värmen och dragit ner på duschandet, det påverkar inte min ekonomi men det hjälper hyresvärden, miljön och bidrar till att spara el.

Jag jagar extrapriser i affären och fyller frysen, förr åt jag mycket köttfärs nu äter jag mycket bönor och linser. Jag har slutat köpa läsk jag har en saftflaska stående istället om jag skulle bli sugen eller får gäster. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-09-22 00:46:08 följande:
    Jösses. Finns det människor som lever så här utanför Östermalm? Åtta olika pålägg? Färdiga mellanmål (vad är det ens)? Pepparbiff? Räkbomber? Renoveringar? Yankee candles? 
    Ja, om folk i västvärlden lever så här så förstår jag att vi lever över jordens resurser. Jag känner mig som en fattiglapp i jämförelse. 
    Jag tror åtta olika pålägg var en överdrift. Ibland nämner ju folk orimliga summor som talesätt typ ?Jag skulle vilja ha den nya iPaden men det kostar ju en miljon? Sen tror jag ingen gör allt det Kär Fjäril räknar upp men de flesta av oss gör något av det. Själv köper jag Risifrutti ibland till helgen (färdigt mellanmål) och jag äter chips och dricker läsk ibland. 
Svar på tråden Tråden där vi tipsar varandra om sätt att sänka levnadskostnaden