• AndreaBD

Vad kostar det att skilja sig?

Det kostade en avgift på drygt 1000 kr när jag skiljde mig för 18 år sedan. Det kan ha ökat lite grann kanske. Men inte mycket. Och om man inte har barn så kan man bli skild väldigt snabbt och enkelt. 

• AndreaBD
    Anonym (??) skrev 2022-09-19 19:03:45 följande:
    Ansökan kostar 900 kr/person. Är ni sambo behövs ju inte det eftersom ni inte är gifta. 
    Just det, det missade jag ju. Om man inte är gift, så behöver man ju inte heller skilja sig. Det är bara att flytta isär.
  • AndreaBD
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-09-19 19:16:04 följande:

Hej från tjejen som skrev tråden! 

Jo vi är registrerade som gifta. Men vi hade liksom aldrig ett bröllop men gifte oss med en liten ceremoni, så därför jag skrev sambo. Men jag har inget sparande jag gick precis ut universitet och han har inget sparande heller, och inget gemensamt sparande så det kommer liksom inte bli några tvister! Det är ett gemensamt beslut vi tar.

Men att ANSÖKA om skilsmässa kostar 900 kronor men sen kanske det blir skyhöga kostnader sen? Men ska ansöka och sen får man väl se vad för kostnader som kommer!

Nej, det kostar verkligen inte mycket. Det är verkligen bara avgifter, kanske en för att ansöka och en för övrigt. Men jag skulle inte tro att det blir mer än 2000 ungefär. 

Och om folk pratar om bodelning - vi hade ingen bodelningsman eller sånt. Trots hus och tre barn. Vi tog hjälp av personlig bankman, när det gällde huset. Det kostade oss ingenting. 
Svar på tråden Vad kostar det att skilja sig?