• Anonym (??)

Vad kostar det att skilja sig?

Anonym (Tjejen) skrev 2022-09-19 19:01:16 följande:
    Vad kostar det att skilja sig?

Hej, 

Jag och min sambo/ex ska skilja oss, vi bor fortfarande ihop men ska flytta isär snart då det inte går att vara ihop längre. Han var otrogen och behandlat mig så oerhört dåligt.

Min fråga är bara- vad kostar det att skilja sig? Någon som vet? Har erfarenhet? Googlat lite och såg att det kan kosta oerhört mycket pengar upp till 75,000 kronor stämmer det? Vill bara veta, det får kosta vad det kosta vill, jag vill inte vara med honom mer.

Jag är 26, han är 32, vi bor i en hyreslägenhet, har inga möbler som är våra, har inga barn, inget gemensamt sparade eller inga såna testamente osv. Vet inte om sånt spelar roll..tacksam för svar!

Ansökan kostar 900 kr/person. Är ni sambo behövs ju inte det eftersom ni inte är gifta. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-09-19 19:24:32 följande:

Men om han har skulder som han hade innan han gifte sig med mig vad händer då? Vad gör man då? 

Hans problem. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Tjejen) skrev 2022-09-19 19:39:04 följande:

Jaha visste inte att det stod att jag är trådskaparen när jag svarar eftersom jag skrev anonym signatur hehe sorry. Missade.

Men sen undrar jag, för att ansöka om skilsmässa online så kostar det 900kr och sen måste man identifiera sig online men han är inte svensk utan han är fransk så han kan inte identifiera sig online där, kan man ansöka om skilsmässa själv då? Det står att man kan ansöka själv eller gemensamt. Undrar bara hur det funkar där om någon snäll själ vet. 

Ja det kan man. Men han behöver ju på något vis identifiera sig tillslut. Ring tingsrätten och fråga. 
Svar på tråden Vad kostar det att skilja sig?