Hjälp, bonussonen tar kol på vår familj!
Fyyy så otacksamt.
Bonus vuxna är i många fall en otacksamroll.
Mamman i detta fall har honom så sällan, när hab är där swishar hon pengar till han så ser hon inte röken av han på hela dagen så då är det problemet löst.
Hon är inte intresserad och det låter bra när sambon pratar med henne via telefon men fungerar ej i praktiken. Hon har haft en taskig uppväxt som hon skyller på.
Har sagt till min sambo att jag börjat tröttna nu efter 3 år av ständigt bråk... när han var liten var han så lugn och gullig men är allt annat än det nu.
Jag gör det mesta för han men han ljuger, är otrevlig, försover sig flera ggr I veckan och tar inte år sig av nåt..
just nu sitter jag i kö till bup får vi se vad de säger
Vad säger din sambo om er situation?
Du beskriver en pojke vars värld verkar gunga, han har dålig kontakt med sin mamma, bor mest hos sin pappa och där finns du som ser honom som ett stort problem som du knappt vill ha att göra med.
Och varför är det du som gör det mesta med honom? Är pappan också dysfunktionell och smiter från sitt föräldraansvar? Ingen förälder alltså, och så du som börjar tröttna. Låter inte som nån särskilt fin situation för ett barn direkt.
Hej!
Behöver få skriva av mig och gärna tips från personer som är i samma situation som mig!
Vår familj består av mig min sambo vårt gemensamma barn samt min sambos barn sen innan. Tonåringen är 14 år och hans lillebror är 8 år.
Tonåringen håller bokstavligen på att bryta sönder hela vår familj. Han är otrevlig , sur, negativ hela tiden. Han vill aldrig prata eller hitta på nåt. Han har börjat det sista 6 månaderna att smita ut på kvällen fast han har satta tider när han ska komma hem.
Han ska pengar hela tiden och får han ej det blir han sur och ännu mer otrevliga. Han får veckopeng en gång i veckan och då ska hab tömma disken. Han kan även få matpengar en dag på helgen för att käka typ pizza med nån kompis.
Igår kom vi på honom att han snott pengar från sin lillebrors plånbok!!!!
Igår
Hoppas BUP kan initiera någon familjebehandling så att de vuxna omkring den här pojken kan börja fungera som omsorgspersoner, annars är nog risken överhängande att det går riktigt dåligt för honom. Jag får ont i magen bara av att läsa det du skriver, kan bara föreställa mig hur det skulle vara att vara pojken och känna av detta i sitt hem nästan dagligen.