Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Ska vi verkligen tycka synd om de som förköpts sig när räntan var låg?

Jag håller med. Det sticker dessutom i ögonen när staten gör allt för att hjälpa dessa medan jag som är långtidssjukskriven inte får en krona. Jag bor i en hyresrätt och är livrädd för den massiva hyreshöjningen som lär komma om några månader, det får vi ingen ersättning för men de i villa som tjänar mycket ska minsann ha. 

• Anonym (J)
    Anonym (Sanning med modifikation) skrev 2022-09-19 18:01:01 följande:
    Men du får väl sjukbidrag om du är långtidssjukskriven...
    Vi andra får jobba för lönen och lägga mellan 30-60% för att diverse bidrag skall finnas. 
    Tycker varken elbidrag eller coronabidrag eller barnbidrag ska finnas. 
    Däremot måste regeringen jobba efektivare och inte tvångsbeskatta allt och alla för än det ena än det andra. Hade det inte funnits massa extra skatter på el o drivmedel hade problemet inte uppstått.

Det får jag men det är inte mycket, jag hamnar några hundralappar över existensminimum. 

Tror du inte jag skulle jobba om jag kunde det? Min högsta önskan är att bli frisk, vi kanske kan byta? Du kan leva nära existensminimum och vara så sjuk att du inte klarar av att leva ett vanligt liv med saker andra tar för givna (som förhållande och barn) så kan jag bli frisk, jobba heltid och kunna ha relationer. 

Svar på tråden Ska vi verkligen tycka synd om de som förköpts sig när räntan var låg?