Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Veckopeng växelvist boende.

Han ger vad han vill. Du ger vad du vill. Han vill köpa sig fri från ansvar för klädesköp mm, fine. Du har inga problem med att köpa kläder, istället får dottern en mindre slant att handla för, fine.

Sluta ge henne veckopeng. Ge henne istället hela summan när ni får löning, dvs du ger 360:- direkt och pappan ger 625:- direkt, sedan spenderar hon pengarna hur hon vill under månaden. Och pappa ska enbart hålla käft om vad hon lägger pengarna på. Jag skulle dock gärna se att ni uppmuntrade henne till att spara en del av det, att spara är alltid en bra idé.

• Anonym (Enkelt)

Och, hon får så klart ha vilka kläder hon vill på vilka veckor. Fan karln har ju sjuka kontrollbehov..... Förstör hon något får hon väl köpa nytt? Är det inte så pengar funkar? Är det inte just därför han ger henne halva bb att köpa kläder och annat för? Saknar ord.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Caroline) skrev 2022-09-17 12:33:22 följande:

Precis!

Jag undrar mest om han ska använda tjejkläderns själv varannan vecka🤦🏻?♀️😂. 

Hon tar alltid ansvar om hon tappar bort något så det är noll problem. 

Haha!! Skrattande

Ja jag tror inte det är något större problem i hennes ålder med varsamheten. Men han måste fatta att det är inte mammas vecka-kläder och pappas vecka-kläder, det är hennes egna kläder, som hon använder när hon vill. Hon har ju köpt dem själv, då får hon använda dem när hon vill.

Sen är jag nyfiken på hur han vet att det är "pappakläder", vilken krona på kontot som gått till just vilket plagg..... Det blir liksom inte mamma/pappakläder beroende på vilken vecka hon köper något. Alltså stor suck över den där mannen!
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Caroline) skrev 2022-09-17 16:50:07 följande:
    Mobilen är en annan historia. Han kopplade upp den mot paddan så han kunde läsa alla våra konversatione.Sjukt!

Han vägrar dessutom att betala för mobilen OM han inte får se hennes samtalslista.
    Se till att koppla bort den funktionen och betala för mobilen själv. Hennes integritet är viktig!

Vad sjutton har det blivit med karln? Har han aldrig visat såna här kontrollbehov innan, eller var det en av orsakerna att ni gick isär kanske?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (J) skrev 2022-09-19 09:47:27 följande:
    Lutar nästan åt att hon behöver en ny telefon också...
    Håller med, det är nog enda sättet för dottern att veta säkert att pappan inte spionerar på henne. Ny telefon, nytt nummer, nytt bankkonto, nytt kort, nytt bank-ID. Fan vad sjuka en del är, och mot ett barn dessutom.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Caroline) skrev 2022-09-20 17:54:07 följande:

Yes, prövat samtbetssamtal, allt i stort sätt t.o.m. medling. INGEphar hjälpt. När vi kom till rätten blev det till slut att dottern fick rätt. Domaren läste lusen av honom misstänker min advokat.  Men det är ju 1,5 år sen nu. Så han har börjat om nu. 

jo dottern är ju lite rädd för att säga till honom tyvärr. 

men jag peppar henne hela tiden 
    samt vår stora son blir heligt förbannad på honom? ofta. 

Han var ALDRIG så här när vi var gifta, så han måste slagit i huvudet väldigt hårt, efter. 

Ju äldre barnen blir desto mer får de bestämma, inklusive om de vill träffa honom alls eller inte. När de fyller 13 sker ett maktskifte kan man säga, även om det inte finns någon officiell gräns. Från den åldern kan t ex en förälder inte längre läsa ens sjukvårdsjournaler. På samma sätt borde det vara naturligt att inte längre ha ekonomisk insyn heller. Och du kanske måste ta honom till tingsrätten igen för att reda ut de här integritetskränkningarna och få stopp för dem.
Svar på tråden Veckopeng växelvist boende.