Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)

Citronella skrev 2022-09-15 23:22:06 följande:

De som innan köpte dyrare råvaror t.ex Mutti krossade tomater istället för ICA basic kan byta ut för att slippa ökade kostnader problemet är för de som redan innan handlade ICA basic för det var allt de hade råd med.

Håller med, det är knappast banbrytande att föreslå byte av märken för att komma ner i pris, det gör man nog självmant om man tycker det blir för dyrt med Mutti liksom.
  • Anonym (Yes)
    me33 skrev 2022-09-21 21:56:47 följande:

Vill man äta så billigt som möjligt kan man lika gärna äta bajs.

En hel del av matvarorna på Lidl är lika nyttiga som bajs, också restprodukter. 

Ni gör er själva en tjänst och bygger på hjärt o kärl relaterade sjukdomar istället. 

Det kommer bli som det nya Usa där många(eller alla) har diabetes och svårt att gå.

Vilka produkter är det du pratar om? Låter verklighetsfrånvänt.
  • Anonym (Yes)

Jag handlar nästan uteslutande på lidl, men lagar egen mat så det jag köper är grönsaker, frukt, mjölk, smör, ägg, gryner, mjöler, kött och fisk för mycket lägre priser än när jag är tvungen att handla på andra ställen. Alltid svenskt och ofta eko. Inget har hållit låg kvalitet. Kan även köpa deras egna märken på chips, kaffe och grejer utan problem. Önskar återigen riktiga exempel på deras undermåliga kvalitet, äckliga mat eller dåliga innehåll.

me33 skrev 2022-09-22 07:47:00 följande:

Flera olika inläggningar har varit helt oätliga.

Det fuskas sjukt mkt inom livsmedelsbranschen men tycker man att lidl håller hög kvalitet är man nog närmast en gris själv.

Det går säkert att äta sånt ett par innan börjar se lite fel i en hälsoundersökning.

Man anlitar inga svenska chaufförer för att få fram maten, rumäner med förfalskade körkort som kör av 50t trailer från färjorna fulla/bakfulla. 

Välkomna till verkligheten 2022. 

Svar på tråden Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)