Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)

Intressant, det här sk bli kul att följa speciellt då jag bor i storstad och även kan lägga till den parametern. 

• Anonym (Hin håle)
    Citronella skrev 2022-09-15 23:22:06 följande:

De som innan köpte dyrare råvaror t.ex Mutti krossade tomater istället för ICA basic kan byta ut för att slippa ökade kostnader problemet är för de som redan innan handlade ICA basic för det var allt de hade råd med.

Ah, ena halvljuslampan på min bil slutade funka igår....
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Petra) skrev 2022-09-16 06:57:39 följande:

Dyrt med bregott? Köp inte bregott! Ät annat! Våga prova nya saker! Man kan skippa kalorierna eller prova göra hummus osv istället.

Dyrt med paprika, köp inte det!

Men framförallt, ÄT upp. Släng inte mat! 

Ah....har jag sagt att min ena halvljuslampa är kass? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Petra) skrev 2022-09-16 08:37:15 följande:
    Dina kommentarer är högst OT! 
    Anonym (Petra) skrev 2022-09-16 06:57:39 följande:

Dyrt med bregott? Köp inte bregott! Ät annat! Våga prova nya saker! Man kan skippa kalorierna eller prova göra hummus osv istället.

Dyrt med paprika, köp inte det!

Men framförallt, ÄT upp. Släng inte mat! 

Va, vad menar du? Var det inte SM i OT som du själv deltog i?
  • Anonym (Hin håle)
    sextiotalist skrev 2022-09-16 13:23:56 följande:
    Eller så väljer man bregott, trots att det är dyrt och avstår från något annat. För mig är det bregott eller inget, hummus som du föreslog, kommer inte innanför vårt hem 
    Jag tycker att hummus skär sig lite till min pepparsali eller lufttorkade skinka. Blir inte riktigt lika gott på mackan som bregott. 
  • Anonym (Hin håle)
    flygrl skrev 2022-09-16 14:19:53 följande:
    Öh?
    Håller med, sjukt jobbigt. Haft problem med detta ett tag nu...
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Petra) skrev 2022-09-16 21:33:14 följande:
    Dessa charkproduker är inte bra för hälsan och bör undvikas helt och hållet 
    Självklart bör de inte undvikas mer än något annat. Jag har inga problem med att ta en öl eller whisky eller en god köttbit samtidigt som jag kan äta veganskt.

Jag vill njuta av livet, leva livet, lever man inte livet så är man död. 

Men nu är du så otroligt OT i dina dömande inlägg, det klär dig inte att se ner på de som ibte väljer att leva sina liv som du. Det klär dig inte att se ner på folk som inte vill byta ut bregott och ha hummus på frukostfrallan. 

Usch nä...fy
  • Anonym (Hin håle)
    Guldnovan skrev 2022-09-17 22:42:06 följande:
    Nej det är inte enkelt att göra eget smör och det krävs mängder av grädde, nåt man alltså måste köpa. 
     Det är däremot otroligt enkelt att göra eget ströbröd av brödkanter som många slänger. Det blir alltså gratis ströbröd   Var inte målet att komma ner i kronor och ören? 
    Jag tolkade det som att målet med tråden var att jämföra matvarors pris beroende på tillverkare. 

Oavsett, ditt tips är bra. Vi gör samma här hemma, även skorpor av abellängd som kondis slumpar ut för en femma i slutet av dagen. 
    Det hör kanske till en annan tråd dock, en tråd som jag gärna både läst och bidragit till!!
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-09-18 09:22:56 följande:
    Jag tolkade det som att målet med tråden var att jämföra matvarors pris beroende på tillverkare. 

Oavsett, ditt tips är bra. Vi gör samma här hemma, även skorpor av abellängd som kondis slumpar ut för en femma i slutet av dagen. 
    Det hör kanske till en annan tråd dock, en tråd som jag gärna både läst och bidragit till!!
    *kanellängd 
Svar på tråden Så väljer man samma för lika för att få ner matkostnaderna (kanske)