Flash Gordon skrev 2023-01-16 20:03:05 följande:
Politi är en förstroendebransch.
Han hade kunnat klara spg förbi detta om han varit öppen och rak om saken - vi har trots alt haft en socialdemokratisk minister som hörde hemma i Vit Makt-rörelsen när hon var yngre.
Men han väljer att tiga och hoppas att ingen kommer på det. Sedan när det avslöjas väljer han att spela ned och förminska och uppenbara lögner. Sanningen måste dras ur honom med tång. Bit för bit. För varje nytt avslöjande en tveksam ursäkt.
Precis allt man inte ska göra för att inte inge förtroende.
Nu börjar jag tvivla på om de ens kommer att välja killen överhuvudtaget
www.expressen.se/nyheter/kritiken-i-centerpar.../
www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/himmel-.../
Jag har inte full koll på vem som sagt vad och när, men jag vet att detta med misshandeln kom upp långt innan han vann, redan när han var en av de tre. Han måste vetat att det skulle komma upp, han har knappast bott under en sten i skogen de senaste 20 åren.
Vi kan nog vara överens om att t ex en helsvensk bonde med samma "meritlista" redan varit körd, men nu kompliceras det hela av hans utländska ursprung. Den omvända rasismen kickar in... Men det är mycket möjligt att han hoppar av innan partikongressen i februari. Det faktum att det var två misshandelstillfällen är en mycket försvårande omständighet. Fast tvåan Daniel har ju gjort sig skyldig till ett mycket värre "brott" enligt PK-maffian, att inte oreserverat stå bakom homosexäktenskap.
Om han lämnar wo uppstår den intressanta frågan, vem bestämmer vilka som ska leda partierna? Är det väljarna? Nej, det är långt till nästa val. Är det ombuden i C? Nej inte om han aldrig kommer så långt som till ett ledarval. De som bestämmer är alltså du och andra som leder dreven på sociala medier och de tidningar som underblåser dreven. Det som förr kallades gatans parlament. Är det ett sånt samhälle vi vill ha?
Jag skrattade högt när du använde uttrycket "uppenbara lögner" som ett skäl till en förtroendekris. Vi har alltså en regering vars företrädare lovade ett elstöd i november 2022 eller senast innan jul och som också lovade sänkta drivmedelspriser snabbt med mellan 5 och 9 kr/liter. Det är svårt att hitta mer uppenbar lögner än detta! Inte nog med det det är närmast obegripligt hur man kan lova något så konkret och lättavslöjat. Antingen tyder det på brist på intelligens, grav inkompetens - eller att man struntar i om man ljuger bara man vinner valet. Nu kvittar det om vi får gratis el i 10 år, de kan aldrig vrida klockan tillbaka. En lögn är en lögn när man trampar så i klaveret att man sätter ut tydliga datum som man ser inte bryr sig om att hålla.
Ni som röstade på högern borde faktiskt vara så ärliga att ni kritiserar dem för lögnerna och det taffliga sätt de framfördes på.