• Anonym (J)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Deeelicious skrev 2022-09-15 20:19:10 följande:

din sambo är fan inte frisk som låter sin 7-åriga dotter sova naken med er! Att han ens ser henne naken i den åldern är inte riktigt normalt känner jag! Sätt stopp direkt! Är fan näst inpå sjukt!

Men vad är de för sjuk syn på det? Nakenhet i sig är ingenting konstigt. Vi badade bastu nakna allihopa när vi var barn haha. Slutade med de när man vart större dock, vilket är rimligt.

• Anonym (J)

Min sambo barn var 2,5år när vi flyttade ihop och h*n har aldrig fått sova i våran säng.

Det är vårat sovrum och våran säng och jag hade inte alls varit bekväm med att ha någon annans barn i min säng. För mig har det varit viktigt att få ha mitt egna så förstår dig helt. Hade sambon inte kunnat respektera det och sagt sådär till mig så hade jag flyttat. 

• Anonym (J)
    Anonym (Bio) skrev 2022-09-15 21:10:12 följande:
    Låter hårt. Många små barn tankar kärlek o närhet på natten. Hoppas sambon då sov mitt sitt barn i barnets rum
    På vilket sätt är det hårt att låta barnen sova i sina egna sängar? Han har aldrig sovit inne med h*n och våra gemensamma barn sover också i sina egna sängar. Dom mår hur bra som helst och får hur mycket kärlek och närhet som helst! 
  • Anonym (J)
    Anonym (Öh?) skrev 2022-09-15 20:59:06 följande:
    Så i din värld är det normalt att en naken sjuåring delar säng med en vuxen person som inte ens är hens förälder?
    Detta jag svarade på:
    Att han ens ser henne naken i den åldern är inte riktigt normalt känner jag! Sätt stopp direkt! Är fan näst inpå sjukt!

Jag hade aldrig låtit mitt barn sovit naken med någon som inte är dens förälder. De sover inte nakna öht. och jag hade hade aldrig accepterat att sova i samma säng som min sambos barn och speciellt inte om de inte hade pyamas. 

att en förälder ser sitt barn naken, som också är så liten, skulle var nåt fel - de håller jag definitivt inte med om. 
  • Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2022-09-16 02:38:43 följande:
    Nej, det är inte hårt. Behovet av sällskap i sängen är huvudsakligen skapat.

Alla är inte likadana och ingen av mina barn har sovit med oss, förutom när de var bebisar och ammades på nätterna. Du har ingen rätt till att säga vad Mina barn har för behov för det har Du inte en jävla aning om. 

Iofs är de väldigt självständiga individer och de finns säkert barn som behöver ha den närheten på natten. Men generalisera inte. 

• Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2022-09-16 02:38:43 följande:
    Nej, det är inte hårt. Behovet av sällskap i sängen är huvudsakligen skapat.
    Såg nu att jag missuppfattade helt vad du menade, ursäkta för det.

Håller helt med!
  • Anonym (J)
    Anonym (Bio) skrev 2022-09-16 08:38:45 följande:
    Jag tycker det låter hårt. Inte att barnet på något sätt far illa. Men att det är skapat behov kan jag inte förstå människor har ju sovit ihop i alla tider för närhet och trygghet? Oavsett så handlar i TS om detta. problemet var inte sovandet i sängen utan nakenhet. å där är mitt råd att bara säga till barnet att sov gärna i sängen men med trosor eller pyjamas. Gör det inte stort 

Jag skulle aldrig känna mig bekväm med att ha någon annans barn i sängen. Vårat sovrum är vårat rum Och inte barnens. De får inte leka därinne heller. 

Men alla är olika och hade min sambos barn velat  sova med honom så hade han fått lägga sig i barnets säng. Dock klarar han fint att sova själv och har aldrig velat det.

Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig