Inlägg från: Anonym (Är skitjobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är skitjobbigt)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Anonym (Sju) skrev 2022-09-15 18:39:33 följande:

Vad du ska göra åt sambon är det dock värre med. Att inte kunna prata med varandra om tankar och känslor, som är helt legitima, är en varningsflagg.

Sambons sits är skitjobbig. Han har tre arga kvinnor med tre olika viljor att försöka hantera och kompromissa mellan så att allt blir så smidigt som möjligt. Dottern, sambon och dotterns mamma. Vem som helst av dem kan när som helst göra hans tillvaro jäkligt jobbig. tre kvinnor med oerhörd makt över honom. Är som att ha tre seriemördare att försöka ta hänsyn till. Bråkar en så bråkar snart tre, så terrorbalansen måste hela tiden vara exakt jämn. 
    Anonym (Nej) skrev 2022-09-15 18:59:25 följande:

Eller så skaffar han sig lite folkvett och inser att dotterns mamma inte har ett skit att säga till om hemma hos dem och att sambon har all rätt i världen att sätta sina egna gränser kring sin person. 

Dottern behöver också få lite uppfostran och få förklarat för sig att sover du i vår säng sover du med minst trosor på. 

Ja du...då blir dottern sur, skvallrar till sin mamma, mamma blir arg ställer till problem, sambo blir arg ställer till problem och ber mig fixa problem jag inte kan fixa. Dotterns mamma hotar med vårdnadstvist, sambon hotar med att gå isär. Dubbla underhåll och totalt fukkad tillvaro. Visst trosorna hade jag krävt att hon hade på givetvis. Men det får framföras med finess för att inte påverka den delikata terrorbalansen med minsta möjliga provokation åt tre håll. 

Addera en kvinnlig chef på det där som är krävande och bråkar och kräver hon med så har du en stor del av orsaken till mäns självmordsstatistik. Det blir helt enkelt för mycket med kvinnor som drar i en från olika håll och tycker olika saker och alla måste bli nöjda.

Anonym (Mimmi) skrev 2022-09-15 19:34:40 följande:
    Ursäkta OT, men jag har en manlig kollega och vi andra 5 på avdelningen är kvinnor. Han trivs med att bara ha kvinnliga kollegor säger han. Han har 3 systrar, ingen bror, och 5 döttrar, inga söner. Han är mer van med kvinnor än med män så gillar det. Fast alla är nog krävande på sitt sätt. 
    Han är nog väldigt diplomatiskt lagd, på nivå av vilka nu som fixade att det inte blev krig under "kalla kriget", någon som kan hålla terrorbalansen exakt, alltid agerar rätt i varje situation, någon som säger precis rätt saker konstant och håller huvudet kallt under stress. Tycker nog att du skall ge honom en kram nästa gång du ser honom. Han behöver nog det.
Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig