Inlägg från: Anonym (prata och respektera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (prata och respektera)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Att han inte tycker det är nåt problem med en naken dotter i sängen får du acceptera. Han behöver dock kunna acceptera och respektera att det inte känns bra för dig.

Detta måste ni kunna prata om utan att det ska behöva bli obekvämt.
    Om han verkligen tycker att dotterns behov och rätt att sova naken i hans säng är överordnat dina behov så får ni hitta lösningar att jobba runt det.

Antingen en alternativ sovplats för dig, ett gästrum eller liknande, eller också en alternativ lösning för honom och dottern.
    Som flera sagt, en tillräckligt stor säng för dottern så att även pappan får plats.

Om han vägrar acceptera detta och ni inte ens kan prata om saken på ett vuxet sätt så har ni dessvärre andra, större problem och då är det nog själva relationen som behöver belysas.

Jag själv skulle tömma ut alla varianter, kanske byta rum med dottern och ha ett eget rum tills vidare. Då kan han och dottern ha ett gemensamt rum. Vore väl inte det bästa men det blir ett sätt att lägga över frågan till honom. Han måste i slutändan välja att äta kakan eller ha den kvar

Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig