Inlägg från: Anonym (Aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Anonym (A) skrev 2022-09-14 20:43:15 följande:
    Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Min sambos dotter som är 7 år kommer ibland in på natten till vår säng. Hon lägger sig förståss där när jag innan har fått gå in till vårt gemensamma barn på 2 år under natten. Inga problem för mig så långt, men hör till saken att hon inte vill ha varken pyjamas eller underkläder på sig när hon sover just nu. Så där ligger hon naken i min säng, vilket jag tycker känns sådär. Jag påtalade för sambon att jag gärna skulle vilja att hon hade åtminstone trosor på sig om hon ska sova i min säng. Vad jag fick till svars var om jag tyckte att hon var äcklig och att han minnsan inte respekterar min önskan.

Detta gör mig såklart uppgiven och besviken på min sambo. Jag känner att det ända lilla "egna" jag har i huset får jag inte ha någon önskan eller åsikt om utan att ska bara anpassa mig.

Överreagerar jag eller är det fel av mig att tycka/känna som jag gör?

Jag skulle aldrig tillåta ett naket bonusbarn i min säng. som andra redan föreslagit - då får man skaffa fler stora sängar och så får föräldern sova med barnet i en annan säng. jag har inte ens sovit naken med mina egna barn utan de har haft först blöja och sedan trosor/nattlinne på sig. Det skulle kännas alldeles för gränslöst för mig att sova naken med någon annans barn. Det måste man respektera som partner. Min sambo sov med sina söner i deras rum när de var yngre och ville ha sällskap på natten. Vi köpte en 140
    säng till ett rum och en 120 säng till ett annat rum,
Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig