• Anonym (A)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Min sambos dotter som är 7 år kommer ibland in på natten till vår säng. Hon lägger sig förståss där när jag innan har fått gå in till vårt gemensamma barn på 2 år under natten. Inga problem för mig så långt, men hör till saken att hon inte vill ha varken pyjamas eller underkläder på sig när hon sover just nu. Så där ligger hon naken i min säng, vilket jag tycker känns sådär. Jag påtalade för sambon att jag gärna skulle vilja att hon hade åtminstone trosor på sig om hon ska sova i min säng. Vad jag fick till svars var om jag tyckte att hon var äcklig och att han minnsan inte respekterar min önskan.

Detta gör mig såklart uppgiven och besviken på min sambo. Jag känner att det ända lilla "egna" jag har i huset får jag inte ha någon önskan eller åsikt om utan att ska bara anpassa mig.

Överreagerar jag eller är det fel av mig att tycka/känna som jag gör?

• Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2022-09-14 20:49:54 följande:

Får du tycka och tänka annat om bonusbarnet eller är det just detta som han inte lyssnar på?

Nja, oftast inte. Om jag har sagt någon någon gång innan så har han oftast uttryckt i stil med "tycker du illa om du henne?" Mm.. vilket såklart aldrig stämmer och inte relevant för syftet.. Det ska myclet till idag för att jag öht ska yttra några tankar eller åsikter kring henne
  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2022-09-14 21:06:17 följande:

Nej, jag tycker inte du överreagerar. DIN säng, DU bestämmer vem som ska ligga i den och om denne då får vara naken eller inte. 

Hur ska jag få honom att förstå det utan att han ska ifrågasätta mig på det vis han gör?
  • Anonym (A)
    Anonym (Svårt) skrev 2022-09-14 21:22:42 följande:

Det är ett litet barn. Kan förstå pappan i det att man gärna vill vara tillgänglig för sina barn när man har dem 50%.
    Tycker du i övrigt inte om bonusdottern

Jag har full förståelse för att han vill det också. Jag tycker om henne och vi har roligt ihop. Utveckla gärna vad du menar med när du säger"det är ett litet barn" och hur det relaterar till min frågeställning.
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2022-09-14 21:20:05 följande:
    Mm, känner igen det där. Det är väldigt känsligt. Tycker att du ska ta upp det med honom igen. Man måste få bestämma över sin egen säng och man måste få säga vissa saker utan att bli beskyld för att inte tycka om barnet (förutsatt att du behandlar henne bra förstås, men det utgår jag från). 
    Åh jag vet inte om jag vågar.. Hans sätt att uttrycka sig får mig bara att framstå som världens kassaste vuxen. Samtidigt så mår jag dåligt av att jag inte har någon möjlighet att få ha egna åsikter eller tankar om saker.. Desto mer jag trycker på i ett sånthär fall blir det ofta bara värre och värre ifrågasättanden från sambon..
Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig