Ska man få behålla A-kassa om man vägrar flytta till jobb?
Det där beror ju alldeles på omständigheterna. Kan ju vara en person som kan vilja flytta. Men att den har skulder hos kronofogden/betalningsanmärkningar. Då får du inte hyra.Sen har väl ingen knappast missat hur bostadsmarknaden ser ut. Alla kan inte och har inte råd att köpa sig en lägenhet. Ibland undrar man hur en del människor tänker. Helt ärligt. Sen kan man tycka,att om man inte har några hinder. Så absolut. Vet att en del arbetsgivare till med erbjuder boende. Om än ovanligt, men det händer. Vilket trevligt samhälle som växer fram i dagens Sverige. Hårt klimat, där man ska sparka och skita i de svagaste grupperna i samhället. Man ska bara diktera eller så släng skiten. Är glad att jag inte valt bli pappa. Fy fan, för att låta mina barn växa upp i det klimatet som börjar råda.
Massa misunnsamma egoister, som är bittra på det verkliga problemen. Säg åt den nya regeringen att fixa pensionerna istället. För det är där skon klämmer. Och det blivit nån häxjakt på arbetslösa. Det finns mycket latmaskar, men det finns människor som faktiskt har svårigheter. Ska man be dem att bli mindre sjuka, handikappade. Alla har inte samma förutsättningar. Då ska man piska dom, istället för hjälpa. Tror inte på den metoden.
Jag kanske förstår bättre som var arbetslös många år på 90 talet.