• Mandel

Vad kostar ett hus om året?

Ensam med 2 tonårssöner i huset varannan vecka. 5 rok med möblerbar hall övervåningen, tvättstuga och 2 badrum 148kvm i eftertraktat samhälle i Östergötland. Eluppvärmt med direktverkande elelement, värmepump och med braskamin.

Fastighetsavgift ca 8.500kr/år
    Vatten, avlopp, sophämtning inkl tunna för trädgårdsavfall i snitt 800kr/månad
    Försäkring ca 6.000kr/helår
    Internet 349kr/månad
    El inte en aning om vart det tar vägen! Får nog börja räkna på ett snitt på minst 3.000kr/månad om det ens räcker med det fram i vinter. Hade 17 grader inne i vintras så det lär väl vara minst det samma eller mindre i år...1.290kr i elräkning för augusti och då har jag ingen värme på slagen och var bortrest 2 veckor och förbrukade inget varmvatten och hade dragit ur router, sonos osv. I år blir det att ställa in alla färgburkar från förrådet i huset och inte ens ha +5 i förrådet, dörrarna till barnens rum var stängda pappaveckorna i fjol och kommer så vara denna vinter med. Är inne på att ta ut tv:n från Tv-rummet och ha uppe på hallen där jag har en soffa och sedan stänga dörren till TV-rummet.  Frågan är om badrummet nere ska låsas så behöver jag inte ha golvvärmen på där då det är dusch uppe i det badrummet som gäller. ...
    Ved ca 2.000kr/år

Tjoho vad livet är gött att leva...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Vad kostar ett hus om året?