Inlägg från: Anonym (m.önjkäbnip) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m.önjkäbnip)

Dagis är hopplösa

Anonym (Frustrerad mamma) skrev 2022-09-13 17:40:07 följande:

Tackar för era råd. Jag ska försöka att ringa till rektorn imorgon och se om hon är trevligare än kvinnan på kommunen som var fullkomligt rigid. 

www.skolverket.se/regler-och-ansvar/ansvar-i-skolfragor/skolskjuts-och-elevresor

Här står ingenting om ålder, men givetvis försöker kommunen med det då det kostar enorma summor per resa. 

Dock, den enklaste läsningen är ju om ni kan få annan tid på förskolan, det kan dras i långbänk om ni ska strida mot kommunen. 

• Anonym (m.önjkäbnip)
    Anonym (En tanke) skrev 2022-09-16 18:00:45 följande:

Skulle kanske inte särskolan acceptera att dottern börjar lite senare kanske?

Bara en tanke, jag vet inte hur det fungerar men kanske kan det vara värt en funderare.

Jag arbetar på en särskola och det kan vara oerhört störande för både den elev som kommer senare och de som redan är där. 

Oftast kan vi lösa det, men då måste det till en anpassad skolgång. Vi har elever som går bara tre dagar i veckan, andra som går kortare dagar osv, men det är utefter elevens behov, inte föräldrarnas behov av att få ihop sitt livspussel. 

Dock, det står inget om ålder i bestämmelserna för vem som får eller inte får skoltaxi. Hos oss har alla åldrar skoltaxi, de som inte har det är de som klarar av att åka buss eller de vars föräldrar valt att hämta och/eller lämna själva. 

Svar på tråden Dagis är hopplösa