• fjanten

Dagis är hopplösa

Vi har också barn både i skola och förskola, där barnet i skolan är för ung (6,5 år) för att gå dit/hem själv. Så vår förskola tyckte det var självklart att lämna förskolebarnen direkt efter att skolbarnet lämnats. Så de går 8:10-13:10, och skolbarnet i ettan går 8:00-13:00 de dagar småsyskonen har förskola (mån, tis, fre). Förstår inte varför vissa förskolor och kommuner är så förbaskat stelbenta med det där... Då är dock förskolan i vårt fall väldigt liten, 20 barn på 5 pedagoger, så det kanske är så att ditt barns förskola har sämre personaltäthet mellan 8 och 9 eller något? Så det blir jättekrångligt om 15h-barnen är där då?

• fjanten
    Anonym (Stelbent var ordet) skrev 2022-09-16 13:55:15 följande:
    Åh! Vad härligt att höra att det finns sådana här förskolor! Där skulle jag kunna tänka mig att göra en comeback till förskolevärlden. Lycka er att få en sådan förskola med lågt barnantal och hög personaltäthet! 
    Ja, den är helt fantastisk! Kan jag särskilt skriva under på efter att ha avverkat hela tre (fruktansvärt dåliga) kommunala förskolor... Det är ett litet, gammalt (startades på 80-talet - två original-pedagoger är fortfarande kvar), privat föräldrakooperativ med riktigt bra ekonomi. Finns kapacitet att ha upp till 24 barn, men brukar lämna några platser lediga till vårterminen (framförallt för småsyskon till befintliga barn som går på förskolan som föräldrarna vill skola in på våren). Både vi och barnen älskar denna förskola!
Svar på tråden Dagis är hopplösa