Så jäkla irriterad på min sambo
Ska han både betala typ allt OCH göra hemarbete?
Ska han både betala typ allt OCH göra hemarbete?
Asså backa bandet.... Du har ingen inkomst, han jobbar som en häst och DU betalar honom...? När det är DU som sköter allt hemma dessutom? Skärpning ts, det här måste du stoppa nu innan ni får barn! Gissa vem som får ta allt då också.
Nej, det är inte ditt jobb! Om det vore det så borde han betala dig halva sin lön! Det har ni dessutom inte kommit överens om!
Ts, börja leta boende redan nu. Ni kommer inte att kunna bo ihop. Han ser dig som en obetald hemtjänst och sedan blir du heltidsnanny också när ungen kommer ut. Gissa vem som får ta alla vaknätter, för han jobbar ju och ni stör dessutom.
Nej, en sån egoist kan man inte vara med.
Hur betalar han allt om du betalar 5000 i månaden till honom?
Ah hon kanske kan klara sig på 5 000, men då lär hon bli typ inneboende någonstans.
Du säger att han betalar allt. Sen säger du att du betalar 5000 kr i månaden samt gör allt hushållsarbete.
Så du gör egentligen mer än honom då om man ska jämföra er två.
Och redan nu är ert förhållande på kant. Du är på väg rakt in i en klassisk kvinnofälla: Hemma med bebis, får göra allt hemma, har dålig ekonomi, killen tycker att du ska göra allt och du kommer knappt att få någon hjälp alls med bebisen.
"Jag jobbar ju!" Kommer han att säga när du ber honom att ta bebisen en stund så att du får sova någon timme. Du går på knäna, är trött av sömnlöshet och alla göromål hemma och han bara klagar på att du inte städat tillräckligt mycket eller lagat den mat han gillar.
Förlåt TS, att jag går på. Jag vill bara att du ska se vartåt det barkar om du inte sträcker på dig och säger stopp nu.
Du bidrar med minst lika mycket till ert gemensamma hem. Sannolikt mer. Det ska INTE bli så att du ska ha ansvaret för hushållet. Ni bor där gemensamt och ni har lika stort ansvar för städning, tvätt och att köpa och laga mat